• ScreamJP

Viktklubb.se eller GI Viktkoll? (aftonbladet eller expressen :-) )

Hejsan!
    Sitter här och inser att jag behöver lite mer pepping för att orka ta tag i graviditetskilona + de jag hade att bli av med innan förstås Totalt 15-20 kilo alltså.
    Bara månaden innan jag blev gravid gick jag med i aftonbladets viktklubb men la ner det och koncentrerade mej på att äta choklad och andra godsaker i stället (gravid, då får man väl svulla eller? *hrm*)
    Testade att käka lite GI i höstas men sen kom december med alla frestelser så jag kom av mej trots att jag lyckades gå ner några kilo. Saken är den att jag inte riktigt tar mej i kragen så jag skulle behöva stödet av nån utifrån. Viktväktarna finns inte där jag bor (och jag tycker ärligt talat de är lite dyra...)

Till frågan: vad har ni för erfarenheter av expressens och aftonbladets viktsajter? Vilken rekommenderar du? Finns det någon annan bra?

Tacksam för tips!!!

• Svar på tråden Viktklubb.se eller GI Viktkoll? (aftonbladet eller expressen :-) )
  • Supertesco

Viktklubben alla gånger! Jag gillade att man med deras koncept kan äta i princip vad man vill men i rätt mängd. Jag tyckte det var supersimpelt att gå ner med hjälp av viktklubben. Dessutom tycker jag det är billigt med 500 spänn per år. Deras forum är bra också där man kan peppa varandra!
    Lycka till

Varför får jag inte på mig dina blåjeans?
  • ScreamJP

Tack, tyckte nog att upplägget verkade ganska bra den lilla tid jag försökte
    Någon som har erfarenhet av GI Viktkoll?

• MsNordqvist

Jag har testat båda och rekommenderar helt klart Viktklubben, av precis samma anledningar som Supertesco.

Klarade inte av menyerna/maten/mängden man skulle äta med GI Viktkoll, jag mådde illa konstant och hade grymt ont i huvudet pga bristen på kolhydrater.

• Familjen P

Jag har varit med i GI viktkoll och mådde superbra! Dock hoppade jag över fas ett så huvudvärk och illamående är ingenting jag uppleft. Det var så bra att se i vilka propotioner jag stoppade i mig protein, kolhydrater och fett.

Jag använde mig inte av receptena utan kombinerade hur jag ville och lärde mig rätt fort hur jag fixar till mina favoriträtter så att de blev "rätt".

• MsNordqvist

Proportionerna mellan protein/kolhydrater/fett ser man även på Viktklubben, i ett cirkeldiagram

• Familjen P

Räknar de ut hur mycket extra av dessa faktorer du ska äta vid olika extra aktiviteter?

• MsNordqvist

Det minns jag faktiskt inte

• Familjen P

Om de göe det är det ju ingen större skillnad om man använder programmet för att hålla koll på att man gör av med mer än vad som kommer in och att man äter en balanserad kost.

• ScreamJP

Tack för alla svar, får fundera på vilket det blir då

Gillade iofs att käka GI när jag testade det, har ett ruggigt sockerberoende som jag lyckades hålla i schakt rätt bra då. Hmmmm...

• ScreamJP

tack healin, det verkar intressant! Gratis är ju inte helt fel

Svar på tråden Viktklubb.se eller GI Viktkoll? (aftonbladet eller expressen :-) )