• Tinka70

Ni med ismaskin-hjälp mej!!

Hej alla vårglada FLare!
    Jag är totalt isberoende, tuggar i mej ca 7-8 iskubslådor om dan så nu har jag bestämt mej för att köpa ett side by side skåp (kyl o frys alltså) med ismaskin.
    Nu undrar jag om ni som har ett kan tala om hur isbitarna är i just er modell för de är ju så olika.
    Tycker att man borde få provsmaka isen i butiken men de är ju inte inkopplade.
    Hur är storleken och konsistensen på bitarna/krossad is och vilket märke har ni?
    Tusen tack på förhand!

(ps. märkte själv när jag skrev det här inlägget att jag har ett I-landsproblem)

• Svar på tråden Ni med ismaskin-hjälp mej!!
  • Tinka70

Är det ingen som har en ismaskin?

I så fall tycker jag att även ni ska överväga att skaffa en!

• BeccaGrodan

hjälper till att puffa lite, undrar nämligen om de är bra de hära side-by-side skåpen med ismaskin, funderar på att skaffa oxo ...

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Tinka70

Tack BaccaGrodan för puffen! Det börjar bli tråkigt med alla isbrickor för de tar plats och så spiller man så lätt så man måste tömma "bottenisen" i lådan och den vill jag ju inte äta av!

• BeccaGrodan

ja ismaskin låter toppen bra, älskar is :)

• virrr

Vi köpte ett sidebyside.
    Vi har manuell ismaskin i, dvs man fyller i vatten i en vanlig behållare sedan är det handtag man vrider i frysen så åker isbitarna ner i en behållare.
    Vi ville inte ha nån ismaskin för den tar sån plats i frysen och man måste dra vattenrör till skåpet, sen vet jag inte hur den är att rengöra.
    Side by side låter betydligt högre än vanlig kyl/frys, men vi är nöjd med våran ändå.
    Märket på våran är samsung

• BeccaGrodan

hmm, hur pass mycket högre låter det? vi ska bygga om köket och det kommer bli öppen planlösning mellan kök och vardagsrum om kyl/frysen låter mycket då kanske det är störande?

• Tinka70

Tack för svaret virr!

Nån mer med ismaskin som vill svara?

• Joonas

Vi ha ren LG med ismaskin. Men jag vill inte påstå att jag är en ssmakarexpert. Kan inte beskriva isen så bra om du förstår. Isbitarna är i normalutförande. Alltså inte sådana där runda med hål i utan mer av den rektangulära sorten. Krosen är.... kross... Du får fråga om du vill veta något mer tror jag, vet inte vad jag ska skriva...

festlig, funktionell och fryntlig
  • flikkanS

vi had eismaskin innan ... åh vad jag åt is...hela tiden-bra på ett ¨satt. idag hade det nog inte fungerat då jag konstant fryser..men men.

den va praktiskt behövde nja nog aldirg nästan rengöra, och god is lätt att krossa i munnen. mmmm *längtar*

du komme rnog göra ett lyckat köp

• Tinka70

Joonas: är bitarna stora eller lagoma så man inte ser ut som en Ailen när man har en hel i munnen? Porösa eller stenhårda?
    Krossad is är nog alltid bra men jag vill ha bra bitar också.

fikkanS vad hade ni för märke? Vad kostade den?

Ingen mer som är isberoende?

Svar på tråden Ni med ismaskin-hjälp mej!!