• Anonym

Bertmarks årsbok

Hej

Hoppas någon här inne kan hjälpa mig lite med Bertmaks förlag frågor.
    Det hela började med att mitt abonemang på årsböcker äntligen tagit slut. Men självklart kom det en försäljare trallandes igen när sista boken var betald.
    Trots att min sambo vänligt men bestämmt påpekade att jag absolut inte var intresserad och dessutom duschade så propsade han på att vänta på mig.
    När jag efter en låång dusch kom ut sa jag samma sak till honom och han blev jätteförnärmad och sa att han aldrig varit med om att man inte ville förlänga, sure.
    Han gav sig inte och ville absolut komma in och prata. Snälla och dumma mig gick med på det. Då vi samtidigt höll på att flytta var jag superstressad med grejor högt och lågt samt en sambo som väntade i bilen på mig med ett flyttlass så jag sa att jag behövde fundera. Försäljaren sa att han tyvärr inte kom tillbaka till mitt område denna säsongen men han skulle vara snäll och göra en specialare. Jag skulle fylla i mina uppgifter på ordersedeln och kontakta honom dagen efter som jag VILLE ha böckerna. Vet ju självklart att man aldrig skall skriva på någonting så påpekade detta för honom men han sa tt det inte var bindande utan jag bestämmde mig om jag kontaktade honom. Naiva stressade mig skrev då på och fick ännu en gång löfte om att det inte var bindande.
    Kom sedan fram till att vi inte hade råd och kontaktade honom aldrig. Borde väll ha kollat med företagetdå han inte lämnat in blanketten ändå men sommaren var tyvärr väldigt jobbig och hade annat att tänka på.

Ja som nu nu säkert listat ut dök det i dag ned en avi från posten om att jag hade en bok att hämta, ååhhh. Försökte kontakta företaget men var stängt till på måndag.
    Vad gör man då som orolig fattig student jo loiggar in på familjeliv föratt får råd, så hoppas någon kan hjälpa mig lite.

VAd tror ni jag har för chans att slippa böckerna ?
    Rent praktiskt har jag väll skrivit på ett avtal kan ju inte bevisa löftet han gav mig.

Har för mig att jag försökte säga uppmitt förra abonemnag tidigare. Då kostade det en viss summaa men då var det mer lönsamt för mig att köpa även den sista boken i alla fall. Men denna gån rör det sig ju om fem böcker så är beredd at betala lite mer föratt bli av med dem.

Hoppas någon här har litekoll på hur man kan slippa böckerna så jag inte behöver vara orolig hela helgen tills jag får tag på dem. Usch jag som är så dpöig på att klaga och stå på mig är rädd att det slutar med att jag köper alla böckerna trots att jag inte riktigt har råd egentligen, dumma naiva klant mig,...

• Svar på tråden Bertmarks årsbok
  • Alexandra85

Självklart, ring direkt på måndag och prata med dom!
    Det är försäljaren som sa att det inte var bindandem du har heller aldrig skickat in någon ordersedel.

Har själv haft med dessa och göra då vi fick betala sambons fd's räkning...Var ju samtidigt tvungen att säga upp böckerna som stod i hennes namn.

• jenny99

Sådant har jag oxå råkat ut för.
    Och man har ångerätt.Jag har i alla fall alltid lyckats säga upp det trots att man skrivit på.

Numera är jag mycket bättre på att säga bestämt nej och stänga dörren.

• MRS  X

Råkade visst vara anonym i TS

Men han lämnade ju själv in orderedeln som jag ju skrivit på egentligen.

Vad har ni fårr betala för att säga upp böckerna i förtid?

• Tokmia

När jag & min sambo flyttade ihop hade vi båda årsboken & jag ringde bara & sa vi inte behövde ha två böcker varje år & det var inga problem. Då var vi iten ens skrivna på samma adress. Så dom kunde ju itne kolla upp det.

Ring & prata med dom de brukar inte vara omöjliga.

• Joana o Neo

d är ett abonenmag...ja gick åxå på skiten en gång å har fått en jäkla massa böcker å ringt å velat säga upp det men man binder sig =( tyvärr

• MRS  X

Jag och min sambo bor på samma adress så blir kanske lite svårt att köra med den och vet ingen mer som köper den som jag skulle kunna hänvisa till redan hade dem.

Ingen här som faktiskt sagt upåp abonemanget i förtid, vet att det skulle i speciella fall vara möjligt tex. vid väldigt förändrade ekonomiska situationer och det har vi på sätt osch vis nu oxå.

• Anonym

Jag gick på det. Kände att jag har verkligen inte råd och var absolut inte intresserad av nån nyhetsbok..
    Ne det tyckte han bara var bra, och drog då upp barnboksserien..
    Och jag gick på det.. Har nu fått sex böcker så det återstår bara två. Men 848kr i mån är lite att ta i tycker jag. Usch!
    Ne man vill knappt öppna dörren längre. Fy!

• Pippi på kafferep

Ring dem du! Han har ju lurat dig. Dessutom hävdar ju Bertmarks sälj-gubbar att det SKALL vara möjligt att ändra sig om man får ändrad inkomst. Dessutom har man väll överhuvudtaget alltid rätt att häva ett köp?

Åhhh, fick också Bertmarks års-djävla-bok igår!!! Tur att det är den sista av de fem böcker vi förbundit oss att köpa.
    Huuuur i heeeela friden kunde jag få för mig att köpa dem överhuvudtaget??? Vi har typ ALDRIG tittat i dem ens. Hade verkligen kunnat hitta på roligare saker för pengarna.

Det enda som är roligt är att ge barnen varsin bok från året då de föddes...men de andra tre vet jag inte vad jag skall ha till.

• MRS  X

Jag mailade dem precis nu eftersom de inte går att nå dem nu och skrev att jag kände mig lurad. Hävdade även att jag borde ha rätt att utnyttja min ångerrätt fortfarande då jag inte förrän nu fått vetskap om att jag enligt dem har ingått ett avtal.
    Hjälper inte det så kan jag bevisa att jag verkligen fått anorlunda inkomst sedan förra sommaren och kommer ha det tills jag studerat färdigt

Usch undrar verkligen varför man köpte böckerna från början? Kan bara säja att de har otroligt övertygande försäljare och att jag nog har för svårt att säja nej. Förstagången de kom hade jag precis flyttat hemifrån och det varen äldre man med en ung kille i min ålder. Jag tror att de var kvar en timme och pratade fram och tillbaka. Första kvarten fatta jag kanppt att de ens sålde någonting utan mer att det var någon undersökning då de undrade myckt om min allmänildning och berömde mig ha ha.
    Dessutom lämnade den äldre försäljare mig ensam med den yngre och oj vad han flörtade då, stackars mig som var ensam långt borta försörstagången blev jättglad och beställde snällt de dumma böckerna

Jag har heller knappt kollat i böckerna den enda som är kul att ha är ju den från dotterns födelseår. Funderat på att sälja övriga men vad jag sett får man inte många kronor för dem och då kan de lika gärna ligga där.

Tjatar, men fortfarande ingen som lyckats bli av med abonemanget utom Tokmia?

• MRS  X

Puffar lite då säkert mer personer loggat in sen sist...

Svar på tråden Bertmarks årsbok