• Aya

Erfarenheter av SÄS, Borås förlossning/BB??

Hej på er!!

Väntar vårt första barn, med BF 19 juni.

Skulle gärna höra lite vad ni med erfarneheter av fölossningen i Borås har att säga om dem! Funderar på om vi skall åka till Borås eller Mölndal när det är vår tur. Bor mitt emellan, så det är lika lång åt båda hållen.

Tacksam för alla erfarenheter jag kan få!

Kram, Aya

*Längtar & hoppas*
  • Svar på tråden Erfarenheter av SÄS, Borås förlossning/BB??
  • JennyMarie

Födde i Borås dec 2004, så det är lite länge sedan, men då var de kanon, såväl spec MVC, Förlossning som BB. Fina förlossningsrum (vi hade ett eget hörnbadkar) och OK BB rum (som ett billigare hotell). Överlag fantastisk och omtänksam personal, ingen stress. Det enda negativa jag kan komma på är att det bara gick att betala för parkering ett dygn i taget, och eftersom vi var där i sju, blev det en del springande för min man, men det är kanske likadant i Mölndal. Är snart dags för mig igen, men då blir det nog östra men ENBART av den anledningen att jag förväntar mig en snabb förlossning, och östra är närmast...

• Pia me julia o josefina

Jga har fött i Borås 2002 och 2004 och jag är väldigt nöjd...underbara människor både på förlossningen och på BB..det e klart att det kan finnas några barnmorskor som man inte kommer överrens med, men dom finns nog överallt...ska föda i Borås i slutet på augusti igen..så jag har BARA positivt att säga om stället

Lycka till!

• Krillan

Fick min pojk på SÄS i maj 2005. Var jättenöjd med förlossningsavdelningen, men trivdes inte alls med BB. Tyckte att personalen var frånvarande, och om jag hade någon fråga så tittade de på mig som om jag var knäpp. Frågade bl.a en gång om det såg ok ut när jag ammade, "ja det gör det väl" fick jag till svar. Oengagerad personal och när man är förstagångsmamma är man särskilt känslig.
    Lycka till

• Aya

Tack för era fina svar!

Någon mer??

Kram, Aya

*Längtar & hoppas*
  • Thinner

Födde på SÄS för 4 månader sedan. Tyckte personalen på förlossningen var UNDERBAR men de på BB var det lite blandad kompott. Vi fick en traumatiskt förlossning & sonen låg på NEO de första 4 dygnen. På BB fick vi ligga två dygn innan de skrev ut sonen från NEO och under den tiden var det inte några direkta frågor om hur vi mådde eller nått sånt, däremot var den BM och USKan som vi hade under förlossningens sista skeende innan de snittade mig upp å hälsade på *jättegulliga* men jag kan rekommendera varmt deras förlossning iaf Mkt kompetent och trevlig personal!

Och Faller Som En Tår, Blir Jag Utan Dina Andetag
  • Aya

puffar upp...

*Längtar & hoppas*
  • Aya

puff...puff...

*Längtar & hoppas*
  • Aya

puffar igen.. kanske några fler som vill dela med sig av sina erfarenheter??

*Längtar & hoppas*
  • Aya

en sista puff

*Längtar & hoppas*
Svar på tråden Erfarenheter av SÄS, Borås förlossning/BB??