• Gnuttan80

Södra BB?

Någon som fött på södra BB el. ska och har varit där på visning? Hört att det ska vara mysigt där! Några som kan rekomendera?

• Svar på tråden Södra BB?
  • MammaAnnaPanna

Jag går där! Dom e helt grymma!

Gå på infomötet, du kommer INTE ångra dig jag lovar.

Rummen ser ut som hotellrum med färg på väggarna och tom tavlor. Gardinger, dubbelsäng, fotaöljer och EGET badrum...

Sen kommer du ha samma bm team under mvctiden som under förlossningen.

Jag ångrar inte en sekund att jag bytt dit och jag vet att jag kommer va jättenöjd när allt e över oxå

* BF 8 Juni 2007 *
  • Gnuttan80

Ah härligt! Va glad ja blir!  Jag hade tänkt ha kvar min barnmorska där ja går nu för att slippa åka in till stan i sommar (värmen) men det kan kanske vara värt att byta ändå?

Är man säkrad en plats där jag ska dit på mån för visning och är då i vecka 15 då borde man väl bli garanterad en plats!

Tack tack!

• MammaAnnaPanna

Förutsättningen för att gå mödravård och föda hos Södra BB är att du är fysiskt och psykiskt frisk och förväntas få en normal graviditet och förlossning. Du får inte vara förstföderska på 40 år eller äldre vid inskrivning hos oss. Ej heller gjort kejsarsnitt utan efterföljande vaginal förlossing. Ej övervikt före graviditeten (>100kg) eller BMI över 30.

Sen ska du inte ha gått längre än till v 30 när du skriver in dig. Jag själv va orolig för att man inte ska få en plats på förlossningen när det väl gäller men bm sa att dom måste neka (pga platsbrist) i snitt endast! en till två mammor i månaden och det är inte mycket

Än en gång. Gå dit och kolla. Du kommer inte ångra dig! Det känns inte som man e på ett sjukhus på den avdelningen och det för mig är possitivt :D

* BF 8 Juni 2007 *
  • Gnuttan80

Låter ju hur bra som helst! Glad
    Ser fram emot mån nu! Lycka till med allt!

Svar på tråden Södra BB?