• neeke72

badblöja?

Hej.
    Någon som vet var man kan köpe badblöjor??

Tack på förhand...

• Svar på tråden badblöja?
  • neeke72

Hur funkar den??
    Kan man ha vanliga bikinibyxor över eller??

• Cillalilla

Strunta i badblöjor och köp ett par babysimbadbyxor i stället! Mkt bättre!

• neeke72

Har redan köpt en sååå fin bikini...

• björkmamma

Köp babysimbyxa i stället

• Cillalilla

Jag är instruktör, många, dom flesta, har bara vanliga badbrallor eller bikini när dom simmar, så skit i det och ha bikinin som den är. Håll koll bara så hon inte bajjar. Vilket är sällan dom gör för dom har fullt upp med att bada...

• neeke72

Vi ska på semester i maj...e helg på fint hotell...

• Vädtkustmamma

Cillalilla: Men hur kan du säga att hon bara ska köra med bikinin?!! Fy vad oansvarigt av dig som dessutom är instruktör!!! Jag skulle bli hur arg som helst om jag gick och badade och fick avbryta för att någon bajjat och dessutom inte hade badbyxor/blöja!

Jag tror inte du får på bikinin över badblöjan. De är rätt stora. badbyxor finns från 29-150:-. Badblöjor finns i välsorterade livsmedelsaffärer och badnyxor finns i barnbutikerna.

• neeke72

Ska köpa badblöjor för den resan... sen i sommar kan hon gå i bikinin... vi har pool hemma så då e det lättare om det skulle hända en olycka...

Vill inte när man e borta att hon ska kissa eller bajsa i poolen...!

• Cillalilla

Ja herre jesus vad jag är oansvarig...!
    ÄNGLASNUTTAN:
    Med tanke på hur länge och ofta jag badar och handleder på babysim, det gånger alla barnen som jag träffar på så kan jag räkna på min ena hand dom gånger det skett en bajsolycka i vattnet... 0 gånger! Barnen är så koncenterarde på att bada och ta in alla intryck så dom hinner helt enkelt inte med att bajsa. Kissar gör dom ju men det är ju inte så farligt. badbyxa/ blöja spelar ingen roll. Blöjbadbyxan läcker rejält men visst, det blir ju inga krovar i vattnet men väl brunt vatten...
    Sen finns det ju vattendammsugare OM det skulle hända, så att avbryta ett bad behövs inte.

• mimmipigg

Cillalilla:
    Hur vet du att blöjbadbyxorna läcker trots att det aldrig hänt att något barn bajsat?

Min tjej bajsade iaf i simbyxorna i simhallen när vi gick på babysim.
    Vi köpte såna byxor på simhallen för typ en hundring, funkar upp till 3 år. Sen har vi använt badblöjor i Spanien t ex när man är vid poolen/stranden hela dagen så kör man såna blöjor istället för vanliga.

• Cillalilla

Vi har sånna till försäljning och andra handledare har haft dom hemma för att testa dom ochse vad dom håller för. Därför vet jag det...

• Elvismamma

När vi gick babysim bajsade min grabb i vattnet!
    Så det händer faktiskt...

Svar på tråden badblöja?