• erika86

Hänga upp saker i badrum

Jag bor i hyresrätt och vill gärna kunna hänga upp lite saker i badrummet, fina krokar, tavlor och sånt. Men samtidigt är jag rädd för att orsaka fuktskador, det skulle inte vara så kul. Hur gör man för att undvika sådant, har hört nått om silicon.. Nån som kan mer?

• Svar på tråden Hänga upp saker i badrum
  • Fidelis ad urnam

Är det kakel eller våttapet?

Är det kakel kan du först tejpa ett kryss med maskeringstejp där du ska borra för att förhindra sprickor.
    Borra helst i fogarna.

När du har borrat ditt hål, fyll hålet med silicon för våtutrymmen, tryck in pluggen och skruva upp det du ska ha upp.

Är det våttapet borrar du, fyller, pluggar och skruvar.

Snåla int emed siliconet.

• SeTa

Bor du i hyresrätt så r det inte säkert att du har rätt till att borra i våtrum själv. Du kan bli ersättningsskyldig vid flytt då. Så kolla med hyresvärden först! Kanske vill dom borra själva.

• erika86

Fidelis: Det är vanlig väv. Så jag antar att jag isf följer tips nr två. Tack!

Seta: Okej, det ska jag kolla upp. Men om man inte får borra själv, är hyresvärden då skyldig att göra det?

• SeTa

Nej, hyresvärden är inte skyldig att göra det. Han kan helt enkelt bestämma att du inte får för att det gör åverkan på väggen. Och eftersom badrum är rätt dyra att renovera så är det ju bra o veta vad man ger sej in på!

Svar på tråden Hänga upp saker i badrum