• mummy5

Bukplastik?????

Finns det någon som har gjort en bukplastik och vill dela med sig av sina erfareheter?

Jag fick mitt femmte barn för 7 månader sedan och är så missnöjd med magen, det hänger och det putar.
    Inget hjälper känns det som.
    Jag vet att man ska vara tacksam för sina barn och att man har en kropp som fungerar och DET är jag(mina barn är det bästa som häntmig, men det är inte roligt när man inte trivs med sig själv.

• Svar på tråden Bukplastik?????
  • MammasÄlsklingar

Hejsan! Jag ska göra bukplatsik övre och undre sedan brösten också .
    Jag pratade med min läkare om dett eftersom jag mår så himla dåligt över hur min kropp vart efter grav .
    Jag gick upp 51 kilo under grav hade sf mått på 60 bebis på 5580 54 lång så du kan ju tänka dig själv hur min mage ser ut nu .
    Han fixade remiss till en plastikirurg .
    Men jag har nog valt att vänta tills jag fått barn num 2 .
    Vet i alf hur d känns du e inte ensam .

• mummy5

Mammasälsklingar. Vad skönt att höra att man inte är ensam.
    Får du själv betala din operation?

• MammasÄlsklingar
    mummy5 skrev 2007-03-22 14:00:40 följande:
    Mammasälsklingar. Vad skönt att höra att man inte är ensam. Får du själv betala din operation?
    Nä som det ser ut nu betalar landstinget det eftersom jag mår fruktansvärt dåligt över detta och har ont osv .

Tänkte du försöka få igenom så landstinget hjälper dig?
  • mummy5

Nä,läste att man skulle ha 7cm "häng" villket jag inte har.
    Ska betala själv och hoppas på ett bra resultat, då är det värt varenda krona.

• Ithiq PT

För många år sedan genomgick jag en bukplastikoperation. Jag gick ned från 135 kg till 88 kg och hade därefter mer av en kängurupung (utan öppning) än en mage...

Landstinget betalade på den tiden men nu vet jag inte hur det är. Läkaren på Akademiska sjukhuset i Uppsala som gjorde det skulle dagen efter börja på en privatklinik i London så jag vet inte om det bidrog till att naveln syddes tillbaka några centimeter åt höger. :) Vet att det går att få bättre resultat numera också.

Jag fick gå omkring med en gördel i några veckor därefter och gick väl som en gammal gubbe i någon månad eller så (en aning framåtlutad) men i övrigt var det inga större problem med återhämtningen.

För övrigt har jag full förståelse för hur det är att inte trivas med sin kropp trots att man s.a.s. "har gjort det man ska och kan" för att komma tillbaka.

Lycka till!

• Qurren

Jag har gjort bukplastik. Gick ner ca 60 kg i vikt och för ett år sen ca fick jag en bukplastik via landstinget, med ny navel. Av medicinska skäl. Det blev lite osymmtetriskt och en "påse" blev kvar på ena sidan fram, den har kirurgen opererat bort för tre veckor sen, så jag har precis tagit bort sista stygnen. Och nu är jag nöjd med resultatet, okej, nån fin mage har jag inte, många bristningar efter överikt + 4 barn och det hänger lite upptill, nedanför brösten också. Men det kan jag leva med.

Jag mådde väldigt bra efter plastiken, hade inge ont alls och var ganska hårt lindad första veckorna, fick lite problem med vätska under huden som fick tömmas 3 ggr och så efter en vecka en infektion i vätskan med feber och smärta som snabbt gick över. Tyckte återhämtningen gick fort.

• Stranden

vad kostar en buk plastik?hur mycket måste man gå ner innan.

• mummy5

Qurren: vad duktig du är som lyckats gå ner så mycket i vikt.

Jag har ingen övervikt utan mitt häng är pga graviditeter.
    Priser på operation sklijer sig åt på olika kliniker, den kliniken jag har "tittat" på tar 44 000kr.

Svar på tråden Bukplastik?????