• shiela

mindre grviditetssymtom - mormalt?

Hej! jag är gravid i v.7 och har haft ömma bröst i 2 veckor samt lätt illamående och molvärk. Mina ömma bröst börjar dock försvinna. Kan det vara så, eller har jag missfall på gång?

• Svar på tråden mindre grviditetssymtom - mormalt?
  • miababia

det kan nog vara så. symtomerna tycker jag går lite upp och ner. ibland mår man hur bra som helst och ibland mår man bara pyton.

• gloss

Vill inte skrämma dig eller så, men när mina ömma bröst började försvinna så fick jag mf var då i vecka 9. Men det är ju så individuellt, så du ska egentligen inte lyssna på andra än dig själv

• chockoladpudding

jag känner tjejer som inte har haft ngr som helst symtom under HELA graviditeten...tycker inte att du ska oroa dig ...

vadjag har fått höra så finns det alltid en anledning till att man får missfall...oftast är det ngt fel på embryot och därför så stöter kroppen bort det..

innan man blir grav så oroar man sig för att inte kunna bli de och när man väl har blivet det så oroar man sig för missfall osv...ständig oro...
    kramis

• Lola Jämtland

Vissa känner 1000 symptom, andra inga alls.

Vissa symptom kommer o går.

Fullt normalt!!!

//2007-here I come!
  • Therese6699

Hej hej,
    jag hade inga graviditetssymptom alls i min första graviditet. Varken illamående, ömmande bröst, trötthet eller något annat.

Så det är väldigt olika.

Kram
    Tess

• Selja

Hej.Jag plussa i lördags 17.3 =) Jag känner ingenting kanske nån huggning här och där men inget mer. Innan jag plussa så drog det bara på ena sidan av ljumsken. Brösten e bara hårda men annars ingenting. som dem andra sagt det är från person till person. Har kompisar som fått barn en kräktes och mådde dåligt från dag ett andra har inte ens känt att dem e gravida förän magen kommit. =) Ta det lungt. MVH Selja

• shiela

Tack alla! Nu känns det bättre! kram

• Malia75

Hej shiela!
    Jag är också gravid i vecka 7 och har varken ömma bröst eller molvärk längre, vilket gör att jag också är lite orolig. Menmen....tyvärr finns det ju inget att göra, bara att försöka att inte deppa ner sig för ett ev mf, det kan ju gå bra!
    Vi kanske är såna som inte känner så mycket? De andra gravida som spyr hela tiden kanske bara är överkänsliga och svaga?

• Anne69

....jag mådde fint hela graviditeten. Kände av morgonillamående ett tiotal ggr o hade sen lågt blodtryck i slutet, men på det hela taget mådde jag finfint. Så inget behöver vara konstigt men be att få ett extra VUL, det lugnar oerhört. Lycka till!

Svar på tråden mindre grviditetssymtom - mormalt?