• Anonym (hjälp)

Fruktansvärd smärta på vänster sida under revbenen..

Finns det någon som har en aning om vad det skulle kunna vara...vad som sitter där?
    Det går från baksidan av ryggen som en ström av smärta uppåt i ryggen och runt fram i magen till emellan revbenen...Jag har riktigt svin ont och jämför smärtan med ungefär som det kändes när jag hade gallsten..men gallblåsan är borta och detta är på andra sidan så vad tusan kan det vara?
    Ibland gör det så ont att ja gråter av smärta alltså...Om någon har någon aning om vad det skulle KUNNA vara så hade jag vart jätte tacksam om ni kunde svara!

• Svar på tråden Fruktansvärd smärta på vänster sida under revbenen..
  • Anonym (hm)

Kanske magsår? Du har magsäcken där. Har du kontaktat läkare?

• Anonym (hjälp)

Nej jag har inte det..vill vänta och ringa när jag får komma in till sjukhuset...annars kommer jag till vårdcentralen och där jag går är dom så värdelösa så jag tänker inte betala för att komma dit och få höra vi vet inte vad det är...ring om det blir värre liksom...

• Anonym

samma symptom hade jag, jag låg i flera timmar och vred mej och grät av olidlig smärta för att det gjorde så ont, mest i vänster sida men sen ut över hela mellangärdet. Det är fruktansvärt.

Det visade sej vara tarmarna, då hade jag utvecklat ibs och det är alltså tarmarna som krampar svårt om jag ätit något olämpligt. Jag har fått tabletter som är "krampupplösande" för detta nu..... Men skulle bara säga att jag känner igen mej av det du skrev, och då visade det sej vara ibs för mej...

• Anonym

kan vara hjärtat, åk in o kolla upp det.

• Ellentina

Njurarna sitter i ryggen och det kan ju vara något med din vänstra njure då... så jag tycker att du ska åka till sjukhuset med dig.. Fundera på när du kissade senast. Sved det? Luktade det som vanligt? Har du haft urinvägsinfektion nyligen? Är smärtorna konstanta eller om dom kommer i attacker?
    Det kan också vara "kolik". När det har bildats liksom en luftficka i tarmen som inte kommer vidare..då får man också väldigt ont. Har du feber?

• Ellentina

Och om smärtan kom plötsligt eller smygande...?

• Anonym (hjälp)

Smärtan kommer och går...det gör olika ont och jag har haft så ett tag men idag gjorde de så ont att jag la mig på backen å bara vred mig i smärta...Smärtan kommer rätt smygande...börjar lite lätt ochj gör ondare och ondare för att sedan gå över för stunden...Hmm ja är jätte förkyld så ja har ingen aning om vad mitt kiss luktar...men jag kissar OFTA får springa mellan toan fram å till baka hela tiden..nästan som när jag var gravid...men det är jag inte det vet jag!!! Å jag Dricker MASSA hela tiden...är konstant hyper törstig...Ja får nog ringa sjukhuset men ja väntar tills ja får komma till akuten där dom vet lite mer vad dom sysslar med...Har bliivt felbehandlad två gånger tidigare på jourcentralen och vc så ja känner inte direkt för att gå dit faktiskt!!! Tack för svaren!!

• Ellentina

Om du dricker massa så borde du nog kolla ditt blodsocker också. Åk till sjukhuset är du snäll.

• Anonym (hjälp)

Ja har börjat fundera på om det inte kan vara lung inflammation...hostar som en tokig och börjar nu få svårt att andas...ska in till sjukhuset snart så ja får svar då..Tack igen för era svar!

Svar på tråden Fruktansvärd smärta på vänster sida under revbenen..