• solstraalen

Vad gör man med håret??

Som ni ser har min dotter en kallufs som bara växer sig längre å längre nu i rasande fart.
    Har testa sjuttielva olika hårspännen för luggen, men de tar hon av DIREKT, likadant med hårband eller diadem eller hårsnoddar.

Finns det några hårsnoddar som inte är lika lätta av dra av?? Så dom kanske får sitta i ett tag.
    Vill inte klippa henne i lugg igen, redan gjort det 3ggr.

Hur har ni andra gjort?

Hennes lugg är numera en bra bit nere på näsan.
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
  • Svar på tråden Vad gör man med håret??
  • iconic

Du verkar ju ha provat det mesta redan...  Har inga förslag förutom saxen, men det ville du ju inte

• solstraalen
    iconic skrev 2007-03-22 15:15:59 följande:
    Du verkar ju ha provat det mesta redan...  Har inga förslag förutom saxen, men det ville du ju inte
    Saxen är ju bara sååååå tråkigt
    Speciellt nu då hon inte vill sitta still längre heller
  • solstraalen

Tänkte om de finns några bra "gummi"snoddar som funkar i babymjukt hår.

• Majsan70

Men varför inte klippa i fisyr så att bebishåret har en chans att försvinna o det riktiga håret kan komma fram o sakta formas snyggt?

Jag har klippt min 3 åring i flera år för att forma håret från de förskräckliga vägar som bebishåret tar. Hon älskar att gå till frisören o bli fin i håret o hon slipper en massa snoddar o hårspännen om hon inte vil ha.

Ibland får man lix vika sig för vad som blir snyggast.

• little baby

gör rastaflätor på henne Flört 

ja du jag vet inte...svårt men det finns ju såna jättesmå tofsar/gummisnoddar som man har när man har små flätor dom är svåra att ta av...vet inte om det är värt att pröva
    LYCKA TILL!

ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • GosKina

Vi har klippt luggen på vår dotter 4 ggr o hon fyllde 1 år i söndags. Svårt håller jag med om nu när de inte vill sitta still

Vi har valt att bara klippa luggen o lämna håret bak att få växa vilt det känns inte sååå tråkigt tycker jag. Kan du inte göra en snygg fliklugg som är lite sned då? Modernt så det förslår iaf

• solstraalen
    GosKina skrev 2007-03-22 15:28:49 följande:
    Vi har klippt luggen på vår dotter 4 ggr o hon fyllde 1 år i söndags. Svårt håller jag med om nu när de inte vill sitta still Vi har valt att bara klippa luggen o lämna håret bak att få växa vilt det känns inte sååå tråkigt tycker jag. Kan du inte göra en snygg fliklugg som är lite sned då? Modernt så det förslår iaf
    Mycket bra förslag med sned lugg. Lär väl bli de automatiskt om vi försöker klippa den
    Grejen e att hon har lite självlockigt hår, så de ser inte så bra ut.

I bak är de rena krullet
  • solstraalen
    little baby skrev 2007-03-22 15:27:57 följande:
    gör rastaflätor på henne  ja du jag vet inte...svårt men det finns ju såna jättesmå tofsar/gummisnoddar som man har när man har små flätor dom är svåra att ta av...vet inte om det är värt att pröva LYCKA TILL! ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    Köpte sånna snoddar på HM nu i veckan, men de va liksom ingen bra resår i dom, så de gick inte å få i håret.
    Vet du vart man köper sånna som har bra resår?
  • Tonx

Klipp kalufsen kort!
    Det är inte vackert, men ändå, de är så små och det är väl bättre än att joxa med spännen och snoddar i den åldern

Nova 051008 Bebis BF 071021
  • solstraalen
    Tonx skrev 2007-03-22 15:32:24 följande:
    Klipp kalufsen kort! Det är inte vackert, men ändå, de är så små och det är väl bättre än att joxa med spännen och snoddar i den åldern Nova 051008 Bebis BF 071021
    Nä men vad tråkigt
    Hennes bror fick typ inge hår före han blev 2år. Hade riktig frisyr först som 3-4 åring, så de e kul att ha en tös med hår nu
  • little baby
    solstraalen skrev 2007-03-22 15:32:02 följande:
    little baby skrev 2007-03-22 15:27:57 följande: gör rastaflätor på henne  ja du jag vet inte...svårt men det finns ju såna jättesmå tofsar/gummisnoddar som man har när man har små flätor dom är svåra att ta av...vet inte om det är värt att pröva LYCKA TILL! ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)Köpte sånna snoddar på HM nu i veckan, men de va liksom ingen bra resår i dom, så de gick inte å få i håret.Vet du vart man köper sånna som har bra resår? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
    vet inte men jag tror "Glitter" har sådana, dom är gjorda av gummi, inte av tyg...
    ღ ¸.?°´¯)♥BF 070711♥¸.?°´¯)
  • solstraalen
    little baby skrev 2007-03-22 15:35:06 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-22 15:32:02 följande: little baby skrev 2007-03-22 15:27:57 följande: gör rastaflätor på henne  ja du jag vet inte...svårt men det finns ju såna jättesmå tofsar/gummisnoddar som man har när man har små flätor dom är svåra att ta av...vet inte om det är värt att pröva LYCKA TILL! ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)Köpte sånna snoddar på HM nu i veckan, men de va liksom ingen bra resår i dom, så de gick inte å få i håret.Vet du vart man köper sånna som har bra resår? Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26vet inte men jag tror "Glitter" har sådana, dom är gjorda av gummi, inte av tyg... ღ ¸.•°´¯)♥BF 070711♥¸.•°´¯)
    Ska kika där då, för glitter har vi ju i stan.
    Testar ALLT verkligen innan jag tar fram saxen igen
    Hon ska ju få ha låångt hår =)
  • Tonx
    solstraalen skrev 2007-03-22 15:35:03 följande:
    Tonx skrev 2007-03-22 15:32:24 följande: Klipp kalufsen kort! Det är inte vackert, men ändå, de är så små och det är väl bättre än att joxa med spännen och snoddar i den åldern Nova 051008 Bebis BF 071021Nä men vad tråkigt Hennes bror fick typ inge hår före han blev 2år. Hade riktig frisyr först som 3-4 åring, så de e kul att ha en tös med hår nu Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.26
    Tråkigt, men bekvämt!
    Min stackars tjej har pojksnagg hon!
    Nova 051008 Bebis BF 071021
  • GosKina

Men det är ju så som nån skrev att man måste klippa ett antal gånger så att bebishåret försvinner innan man får riktigt styrsel på håret. Så jag tycker nog du ska klippa nån gång till så att det kan bli lite mindre bångstyrigt och går att kamma t ex bakåt. För klart flickan ska ha långt hår, det är ju så gulligt

• solstraalen
    GosKina skrev 2007-03-22 15:46:38 följande:
    Men det är ju så som nån skrev att man måste klippa ett antal gånger så att bebishåret försvinner innan man får riktigt styrsel på håret. Så jag tycker nog du ska klippa nån gång till så att det kan bli lite mindre bångstyrigt och går att kamma t ex bakåt. För klart flickan ska ha långt hår, det är ju så gulligt
    Men kamma bakåt, de går väl då de får tjockare hår?

Saga skavde av allt sidohår och bakhår som bebis å de har växt ut nu. Har även toppat hela håret 2ggr.

Vill ju inte raka henne =)
  • MissHeaven

grymt söt e hon iaf... dessutom e det ju inne med lång snedlugg

• Jag älskar Johan

Testa att ha i lite gele eller hårspray i luggen så att den blir lite sträv innan du försöker med hårspännen eller snoddar, då sitter de bättre!

• FannyTess

Min stora tjej hade tantkrull och såg riktigt rolig ut i håret när hon va 1år . Jag satte upp det med såna gummisnoddar tills det blev längre. De satt kvar i håret, nästan omöjliga att dra ur, jag köpte på H&M, men det va 3år sen.

• Vintersaga

Har inte läst hela tråden. Men på HM finns små små gummiband, som inte är så tygiga. De håller luggen på plats bra!

Min dotter fick ha kort lugg tills för några månader sedan. Eftersom hon är lockig ser det lite konstig ut med kort lugg, men hon tog av sig spännena. Nu gillar hon spännen. Och på dagis fungerar de små gummibanden perfekt! Hade jag haft dem innan så hade jag inte behövt klippa henne!

• MissLilo

anny tess & vintersaga- köpte själv dessa på h&m för 1 år sen....men nu hittar jag dessa små gmisnoddar i tjbarn plast/pgummi eller nåt....ser ni det fortfarande i affären???
    Hojta til fr då går ja o köprer upp hela affären på en gång. :DDDD

Svar på tråden Vad gör man med håret??