farligt med mineralvatten ?
Är det sant att det är farligt för fostret om man dricker mineralvatten under graviditeten ?
Är det sant att det är farligt för fostret om man dricker mineralvatten under graviditeten ?
Har aldrig hört att det skulle vara farligt, däremot är de inte bra för dig som gravid då du kan samla på dig mera vatten. Har nåt med salterna att göra som finns i mineralvatten!
och de e bra mot halsbrännan..i alla fall min
d har ja aldrig hört! vanlig ramlösa kan väl inte vara skadligt det har jag druckit..däremot drycker med aspertam å sånt skit är ju inte bra för någon överhuvetaget!
min bm sa att det är helt okey att dricka kolsyrat vatten =)
Ramlösa ska visserligen inte ges regelbundet till barn under 7 år, men ett foster tror jag inte borde ta skada!
Jag har hört att man inte ska dricka mineralvatten när man är gravid, vad exakt som skulle vara skadligt och hur minns jag inte men det jag hörde var att man hellre ska kolsyra vattnet från kranen för att undvika mineralerna.
Om det vore skadligt skulle det stå med på Livsmedelsverkets lista. Garanterat. Den har ju med alla eventualiteter.
Jag som aldrig tyckt det är gott har nu börjat älska bubblorna.
Så vore det dåligt, skulle jag bli ledsen
Det skumma med Sverige, är att vi och holland har bästa kranvattnet och ändå så ökar försälningen av kolsyrat vatten... ta vara på det nyttiga vattnet vi har :) tycker jag istället för att slänga pengar på plast och bubblor... men alla får klart göra som de vill. Enda anledningen som jag ser det att man inte bör dricka mineralvatten är som de andra skriver, det är för mkt mineraler i det :)
Klart det inte är farligt med mineralvatten.
Däremot innehåller mineralvatten en del salter, och om man är benägen att samla väldigt mycket vätska i kroppen så kan det ibland vara klokt att inte dricka ihjäl sig på mineralvatten, eftersom salt binder vätska.