• Anonym

pevaryl vagitoriet, help please! :-)

Hej!

Har just köpt pevaryl för jag misstänker svampinfektion. Har aldrig varit hos läkare och fått någon diagnos. Men det är ju lätt att diagnostera själv och behandlingen är ju inte farlig även om det inte skulle vara svamp(???)

Ja har väldigt lindrig svampinfektion och ja tänkte fråga om man först skall pröva den där krämen och se om det räcker, för vagitoriet som skall föras in känns lite olustigt.

Angående vagitoriet, om man ska gå runt och det kommer klumpar ut ur en så är man ju ständigt beroende av en toa/dusch. Går man inte runt o stinker med dessa klumpar som kommer ut? Vågar ju inte stoppa in det där vagitoriet.

Ska ja börja bara med krämen????

Snälla hjälp mig! //vilsna svamp-människa!!

• Svar på tråden pevaryl vagitoriet, help please! :-)
  • Lychee

Du ska använda både creme och vagitorie för bästa resultat. Du kan ju använda vagitorien över natten för att slippa gå runt o oroa dig, så rinner det ut när du kissar på morgonen sen

• SysterHedvig

jag tycker inte pevaryl luktar så farligt dessutom ska du ju föra upp vagitoriet på kvällen innan du går och lägger dig, dagen därpå kanske du kan ha trosskydd som fångar upp det som kommer ut?

I alla fall skulle jag ta både vagitorium och salva samtidigt, så blir du av med svampen ordentligt.

• Lychee

Fast eg ska du ju oxå få svampen diagnostiserad av en läkare första gången. Kan vara annat som spökar oxå. Allting sånt står ju i bipacksedeln, gör det inte?

• cloudberry79

Bäst är ju att köra en hel kur, alltså sätta in vagiatoriet och använda krämen under några dagar. Krämen tar ju inte bort svampen som är inne i slidan. Du kan ju sätta in vagiatoriet på kvällen och använda binda, så blir det inte lika äckligt.

Man ska faktiskt inte använda svampmedel om man inte har svamp. Det är uttorkande för slemhinnorna och kan förvärra andra tillstånd. Är du inte säker på att du har svamp, så gå till doktorn. Det går ju ganska fort för dem att se om det är svamp eller ej.

Ängeln Adrians mamma
  • prinsesstårtan

håller med föregående talare.l anvns bägge för bästa resultat!

• Anonym

Vad kan det annars vara???

Fan jag gillar verkligen inte att gå till gynekologen och fråga om jag har svamp, ja vet att det är vanligt men tar sån tid ju, och är ngt ja ändå kommer skjuta upp och aldrig bli av.

Det kan väl inte vara så mkt annat, är säker på att ja inte har ngn könssjukdom eller så. Det svider helt enkelt där nere bara. Det har gjort det varannan månad till o från, går över efter några dagar, blir bättre när ja har luftiga kläder. Måste ju vara svamp va?

• Anonym (erhm..)

Jag trodde jag hade svamp, har fått mina symptom bekräftade ett par gånger o ansåg mig själv kunna avgöra det den här gången efter ett snabbt samtal till gyn. Använde Pevaryl, började blöda. Visar sig vara klamydia. Vilket jag ABSOLUT inte misstänkte! Så gå till gyn. De finns ju av en anledning eller hur?

• Anonym

ok i värsta fall kan det börja blöda och då är det klamydia, men då får ja ta den smällen då.
    Inget annat som kan hända om det inte e svamp?

• Anonym

tar gyn ett prov i en (?) eller vad gör dom för att konstatera att det är svamp?

• Carro E

men se till att killen din smörjer med salvan också så slipper ni smitta varandra hela tiden!
    han kan ju bära på de utan symtom!
    och sedan tycker jag cannesten är bättre för de är mera som en "tablett" som man ska föra upp, pevaryl suppen är ju så krämig, blir ju nästan mos när man ska upp med den
    Lycka till!

• Anonym

Jag misstänkte svamp för nån månad sen. Symtomen var exakt de samma som jag läste att man får.. så jag köpte pevaryl utan att gå till läkare. Efter några dagar kändes det bättre och sen försvann alla besvär helt så det måste varit pevaryl. Kändes på nåt sätt onödigt att gå till läkare när jag kunde testa själv. Köpte både vagitorier å salva.
    Lycka till!!

• Anonym

"..måste ha varit pevaryl" haha.. svamp menar jag ju..

• Anonym

jag använde pevaryl, svampen blev värre av vagitorien ska de vara så?

• Anonym

ja eller hur, en gång kan man ju testa. Det står på nätet att det är farligt att göra det flera gånger om det inte är svamp.

Jag kör på!!
    Tack tack för alla svar!

• Anonym (ts)

Hej på er!

Min svamp försvinner så fort jag luftar där nere.

Ska man inte kunna ha tajta byxor längre eller?

Det känns som att inget är anpassat efter kvinnor, utan det e männen som gör alla tajta syntetkläder till oss för dom tycker det e sexigt. När kommer underkläderna som är snygga och anpassade efter kvinnors underliv??????????????????

• Anonym (ts)

jag letar o letar efter bomullstrosor men det finns fan inga vettiga. Antingen är det snobben på dom eller så är det med såna jättestarka resår och höga i midjan så det klämmer åt och hänger över även fast man e smal!

Det e lättare att hitta bomulls stringtrosor. Åhlens har jättebra 3 för 100:- vita 100% bomull o snygga.

har ni nåt tips på sköna snygga bomullstrosor?

• Anonym

Jag tål inte Pevaryl....blir helt skinnflådd av den!
    Det antdra märket fungerade 100%, men Pavaryl förvärrade allt å jag fick även flytningar som var som mannagrynsgröt, typ.

• AnnsofieHussein

vagitorerna gör så att svampinfektionen försvinner ituti så den behövs verkligen och krämen e mest för att lindra klådan MEN den har biefekter...jag fick mer klåda av att använda den krämen! men ett tips! Använd båda

Svar på tråden pevaryl vagitoriet, help please! :-)