• jamsin

varmrökt, kallrökt och "svartrökt"..?!

Sitter här med en ljuvlig bit svartrökt kotlett (skinka) framför mig. Frågan är bara om jag törs äta den, den är väl inte kallrökt?! Eller? Skulle ringa till affär eller tillverkare men de har inte telefontid efter klockan 16.00. Inte heller hittar jag något på nätet. Någon här som vet...?

Det står inget på förpackningen. Min mor var så bestämd och sa att om det var kallrökt så skulle det stå det, men jag tror inte man måste märka produkten bara för att den är kallrökt. Igen, någon annan som vet? Några charkuterister härinne?

/Jamsin

• Svar på tråden varmrökt, kallrökt och "svartrökt"..?!
  • tottalotta

äsch ät du. Jag är själv i vecka 32 och ätit allt i påläggsväg förutom dessert ostar. Bebben mår bra =)

smaska på du =)

• jamsin

Tack för svaret mitt bland alla hallonteer, dessertostar och listor från slv

Då gör jag nog det... den ser ju liksom inte rå ut - hade den gjort det hade jag ju inte köpt den. Än mindre funderat på att äta den.

• Modesty2000

Jag tror att det är främst utländskt kött man ska vara försiktig med, i Sverige är det så pass hård kontroll av livsmedel att sannolikheten att få listeria av tex rökta smörgåspålägg är ungefär som att krocka och få MF...

• Lundby87

hört att det e varmrökt som gäller

Svar på tråden varmrökt, kallrökt och "svartrökt"..?!