• Anonym (ajaj)

ni som har haft svamp och använder pevaryl kräm.. snälla hjälp mig!!

Nu har det snart gått en vecka och det känns som att det bara flyttas runt där nere, det "onda"
    Jag smörjer krämen, men jag har inte smört två gånger om dagen.
    men när jag väl har på det så gör det så ont. inte jätte men det gör ont, och det bränns när jag kissar? men efter en stund försvinner det onda.
    borde inte besvären börja försvinna?
    hur har det fungerat för dig?
    hur använder du krämen? tog det lång tid för dig att bli av med det helt?
    kom gärna med tips.
    Kram från en med svamp

• Svar på tråden ni som har haft svamp och använder pevaryl kräm.. snälla hjälp mig!!
  • Anonym

har du använt vagitator också?
    eller bara kräm?

• Anonym

Jag tycker att det låter mer som urinvägsinfektion...fast du kanske har "kliat sönder" dig då kan det bli så 5 sek..men kolla med din gyn

• Anonym (ajaj)

nej ingen vagitor. tänkte göra det ikväll. men jag har inte kännt att jag har haft det i "slidan" men jag tänkte ta den ikväll i vilket fall som helst och massor av kräm. och om det inte blir bra till på måndag, så ska ja ringa och få tid med doktor.

• Anonym (ajaj)

jag har haft urinvägsinfektion förrut, men det känns inte som det. jag är inte kissnödig, men när jag väl kissarså bränns det, vet inte om det beror på att det känns som ett brännmärke runt slidan.

• Solan01

Ja, låter som om du måste ta vagitor också. Annars blir du kanske inte av med det, det flyttar bara runt precis som du säger.

• Anonym

jag hade jätteproblem med svamp förut, och man ska, enligt min gyn alltid använda krämen med vagitator. annars kan svampen leva kvar och föröka sig igen.
    men som ovannämnda sa så kan det ju vara urinvägsinfektion också, är lätt att ta fel.
    men urinvägsinfektion är ju mer som att pissa taggtråd och känna sig konstant kissnödig

• Emil06

Använd vagitorerna de läker mycket bättre än krämen, den hjälper mest åt klådan utanför slidan! Efter en vecka med 3 dagars vag. ska det försvinna

• Anonym

finns också med en vagitator.
    har alltid använt mig av dom. efter två dagar är det mycket mycket bättre, efter tre nästan borta!

• Anonym (ajaj)

tack så mycket för era svar. Jag hoppas verkligen det hjälper. det är så himla jobbigt just nu. Jag börjar nästan få en hopplös känsla. men va dum jag är som inte tog vagitor derekt. men ikväll så!

• Anonym (ajaj)

för det kliar precis vid öppningen, och lite innan för och lite ovan för, så de måste ju vara svamp, och snälla gud låt det fungera nu!!

• Anonym

låter heltklart som svamp! känner igen det där!
    kör vagitator och smörj in så är det bättre snart!
    är som ngn här ovanför sa, utan vagitatorn så flyttas det bara runt som du själv upplevde det.

• Anonym (ajaj)

åh tack! Äntligen hopp! Tack tack tack! Japp ikväll blir det heldos!

• Glitzy

Ett annat tips för svamp som sitter utanpå är att använda Dactakort kräm istället för pevaryl. Fick den utskriven av min gyn, och det funkade dubbelt så bra. klådan och smärtan var borta nästan påengång. Den är receptfri och finns i kylen. Det står dock på den att den är för fotsvamp, men låt inte det skrämma dig

• Snorpan 1

Den enda skillnaden mellan förpackninarna som det är en eller tre vagiatorer i är att den med en i har samma styrka som de andra 3 tillsammans. Jag frågade om detta på apoteket vid ett av ALLA de tillfällen jag haft svampinfektion. Urinvägsinfektion har jag oxå haft massor med gånger (kroniskt när jag var liten) och min erfarenhet är att det inte går att blanda ihop de här infektionerna. Fast det kräver ju förstås att man har haft båda de här infektionerna för att kunna avgöra vilket som är vilket förstås.

Lycka till

• Anonym (ajaj)

Glitzy: tack så jätte mycket för tipset. ska gensat införskaffa mig det!

snorpan 1: Tack för inlägget. Jag har en vagitor som jag fick med krämen. den ska användas ikväll. jag har haft urinvägsinfektion så jag blödde. och det här är ingenting mot va det var!

• Anonym (ajaj)

vad ligger priset på Dactakort krämen?

en fråga bara kanske lite dum men jag undrar, man kan inte bli steril för jag har haft svamp i en vecka?

• Snorpan 1

Inga frågor är dumma frågor. Jag lovar att du inte kommer att bli steril av svampinfektion. Om så var fallet så skulle det inte finnas många tjejer som kunde få barn .

• Kickan 84

Be om medicin hos läkaren, såna där krämer förstör mer än de gör nytta är mångas erfarenhet...

Vilda bebin bor i min mage! ♥
  • Glitzy

En tub med Daktacort kostar 48 kr. Då den är inte särskillt dyr. Så tycker absolut att du ska testa den!

Man kan Inte bli steril av svamp!

Jag hade under en period väldiga problem med svamp varje månad, de enda som hjälpte då var daktacort och Diflucan.
    Diflucan var en tablett som man sväljer och som gör att svampen försvinner direkt, men den är recepbelagd, men har du väldiga problem och svampen inte försvinner med salvan och de vagitorier du har så gå till gyn så får du hjälp.

• Anonym (ajaj)

okej, tack igen. Nu ska jag inte störa er mig. Men ni har verkligen hjälpt mig, och fått mig mycket gladare! tack!

Svar på tråden ni som har haft svamp och använder pevaryl kräm.. snälla hjälp mig!!