• Oktoberkrabaten

vad gör man åt plitorna.....???

Nån annan som märkt av att ni fått förändrad hud under graviditeten? Jag som är lyckligt lottad med noll plitor och finnar (knack knack ta i trä!) i vanliga fall tycker att de numera yker upp lite var stans i ansiket. Grrrrr!! Försvinner det när an kommer längre fram (är i v 10 nu) eller blir det rent av värre.....? Har ni några bra tips på hur man blir av med dem?! Är ju inte så kul att känna sig som en fjortis igen
    tack tack för svar!!

• Svar på tråden vad gör man åt plitorna.....???
  • Nickedockan

Jag har haft betydligt mer akne än annars under hela grav, är i v 26 nu och tycker att det börjar avta... *hoppas*

• Nickedockan

Och för att svara på din fråga - nej, jag vet inte hur man gör för att bli av med dom - om det alls går!

• D07D08

Jag hade jätte mycket finnar i början, det är pga alla hormoner. är i v18 nu och har bara lite finnar kvar inte alls som i början. Jag tvättar ansiktat med cleracil ansikts vatten morgon och kväll, vet ej om de är det som hjälpt.

• Oktoberkrabaten

Ja, man får väl gå tillbaka till "tonårsrengöringen"... (och jag som är så svag för dyra krämer)

• Piggley Wink

Fick en massa i början, lite mindre runt v 20 ett tag men nu förökar de sig igen, hoppas solen gör slut på dem snart...

Brukar heller aldrig ha några annars, ser ut som en fjortis nu

• mexisis

har aldrig annars men fick ibörjan av graviditeten, men det försvann helt mot mitten och sen var min hy precis som vanligt

• Alicantina

vad skönt för dej mexisis! Mina "finnar" är så konstiga det blir stora utslag med en liten vit prick i nåt hörn av finnen och sen blir det som små röda ärr så nu har jag minst 15 små prickar som aldrig kommer gå bort. SUCK!!

• Modesty2000

Jag var väldigt plitig innan graviditeten men nu är det så mycket bättre...

• PussPrinsen

Jag hade en hel del i början/ mitten av grav. Nu i vecka 32 har jag inga problem!

Men det gäller att vara nogrann med rengöringen, vilket kan vara lite svårt eftersom man är så förbaskat trött när man kommer hem från jobbet på kvällarna! Men jag har börjat tvätta av mig sminket det första jag gör på kvällen när jag kommer hem, så är det gjort..! :)

Svar på tråden vad gör man åt plitorna.....???