• Soffen

Bästa sättet att få lockar i långt spikrakt hår?

Jag har spikrakt hår i etapper ner till axlarna och vill väldigt gärna locka till det vid festligare tillfällen. Jag har en gammal värmeborste som ger lite volym och böjda toppar, men om jag vill ha riktiga lockar, hur gör jag då bäst?

Jag har kollat in OBH Nordicas sortiment. Den locktång som heter "Artist Wawe", hurdana lockar ger den egentligen? www.netonnet.se/index.asp

Hur stor bör locktången vara för att lockarna ska bli hållbara? Eller det kanske är värmespolar man ska ha? Samt, har ngn tips på ngt bra sprej man kan använda så att frisyren håller?

• Svar på tråden Bästa sättet att få lockar i långt spikrakt hår?
  • Hannah76

Den ger vågit hår, typ som om man sovit med flätor. Köp en locktång med stor diameter eller en smal plattång. Hur tjockt hår har du? Vill du ha prinsesslockigt/skruvlockar?

• Emil06

Hmm. jag har en sån å tycker inte den e bra, blir vågigt men håller inte i sig, men det beror väl på vilket slags hår man har oxå

• waersta

Jag skulle villja ha lockar som hon i äntligen hemma. Ni vet, hon som har ett STORT lockigt fluff. Men det går inte, mitt hår är för kort.

• Nazeeya

Använd en locktång, en sån där traditionell som "klämmer åt håret" (förstår du va jag menar? ) och innan ska du ha en sjuhel*etes massa mousse i. Så gör jag!

• Annapanna80

jag har obh:s locktång (399 och den är bra1 jag har också väldigt rakt hår men får fina lockar, gäller dock att hitta en spray som håller och inte gå ut i regn...

• bellanbus

Trippeltång funkar bra här!

• Soffen

Jag vill nog ha (lagom) stora lockar, men tillräckligt små för att hålla en hel festkväll. Jag har väldigt tjockt hår, och det är ganska glansigt vilket inte alls är så kul i "lockande" sammanhang eftersom det gör att lockarna försvinner så himla snabbt. Jag har köpt en helt ny locktång nyligen med väldigt stor diameter, nästan 4 cm. Men den verkar vara för stor eftersom det bara blir volym och inte lockigt. Men det kanske är jag som gör fel.

waersta: jag vill också ha sånna lockar! Hon heter väl Karin va? Hon med blont krull?

• Soffen

Ska man alltså ha en massa mousse i först? Ska man sen även spreja varje hårtes för sig innan den lockas upp på tången? Och när allt är klart, även spreja igen? Eller tynger det ner håret då? *göra lite fler hål i ozonskiktet*

• bellanbus
    Soffen skrev 2007-03-22 20:28:23 följande:
    Jag vill nog ha (lagom) stora lockar, men tillräckligt små för att hålla en hel festkväll. Jag har väldigt tjockt hår, och det är ganska glansigt vilket inte alls är så kul i "lockande" sammanhang eftersom det gör att lockarna försvinner så himla snabbt. Jag har köpt en helt ny locktång nyligen med väldigt stor diameter, nästan 4 cm. Men den verkar vara för stor eftersom det bara blir volym och inte lockigt. Men det kanske är jag som gör fel. waersta: jag vill också ha sånna lockar! Hon heter väl Karin va? Hon med blont krull?
    Om det är en så kallad trippeltång så brukar det bli mindre o hårdare lockar om man tar mindre hår i taget... Prova att ta lite spray el. mousse innan det kan hjälpa till..
    Har du tjockt o glansigt hår behöver du rätt hög värme på tången, min jag har kan man höja o sänka temperaturen på efter behov..
Svar på tråden Bästa sättet att få lockar i långt spikrakt hår?