• ict

Få upp tavlor- betong väggar

Förut har jag använt "sånadär" vita som är böjda/krok i ena änden...och som små nubb i andra.

Finns det andra spikar el likn som kan funka?

Jag har köpt tavlor som inte går att hänga upp så lätt i de vita. Då måste jag ev spika smånubb av någe slag i tavlan. Vete tusan om det kommer bli bra...

Tips tack!

• Svar på tråden Få upp tavlor- betong väggar
  • Saris2

Finns väl betongspik, eller får man kanske borra och plugga...

• ict

Ok...betong spik...de kanske finns ex.vis på Åhléns..? Eller, Clas Olsson kanske? Kan man använda vanlig hammare då...vet du?

• Lena1983

betong spik eller sånna där vita "tre spik krokar" dom är bra finns som krok och en som ser ut som en liten pinne som sticker upp. det är en sån som inte syns. Hoppar du försår min Dåliga beskrivning :)

• Dino78

Betongkrok heter dom.
    Vanliga spikar går inte, utan betongkrok är det nog borr och pluggmassa som gäller.
    Häftstift kan fungera om det inte är tunga grejer, men en tavla är ju för tung då.

Jag brukar knyta snören i tavlor och hänga upp dom på betongkrokrana på det sättet. Sitter tavelkroken i bra höjd på baksidan så ser man inte betongkroken.

DIF i själ och hjärta
  • ict

Jag får nog leta efter någon form av små nubb eller sätta snöre runt trä stolparna, till kroken/krokarna.

• ict

Lena1983

Jag har båda dom typerna till olika grejor...de här två tavlora jag köpt nu funkar inte helt med "krok lösning"...men, får se om jag kan göra någon variant av det...

• Saris2

Betongspik har de säkerligen i alla byggvaruhus. Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Få upp tavlor- betong väggar