• Rulltrappa

hur mycket yta per person?

vi bor 3 personer på 80 kvm, helt ok tycker vi. hur mycket yta per person bör man egentligen räkna med? (ja jag vet att man kanske ska ta hänsyn till antal rum och familjesituation, men nu är jag bara ute efter siffror, för skojs skull.)

• Svar på tråden hur mycket yta per person?
  • Southern Belle

Vi är snart 5 pers på 80 kvm... Alldeles för lite...! Vill gärna ha en sådär 100 kvm till! Så jag säger 30-40 kvm per person!

• Miafia33

Jag har ingen aning, vi bor två stycken + ett barn varannan helg på 200kvm. Men sen har jag också storhetsvansinne när det gäller utrymme

100kvm är väl annars ganska lagom på 3 personer

• Scrapmom

Vi är två vuxna och en 2½-åring på ca 250 kvm. Najs

Oscar 040926 Bebis BF 070701
  • Mamsis

Om man går efter hur fsk räknar på bostadsbidrag är ca 80 kvm för tre personer "norm" om jagi nte minns fel vilket jag mycket väl kan göra

• Vanilj

Vad tänker du på? vad föräkringskassan rekomenderar? Det kan man hitta på deras hemsida.

Vi är fem personer här på 70kvm men tack och lov så flyttar vi snart till villa

Man lär så länge man lever.
  • Vanilj

Antal barn

Antal barn

Antal kvadratmeter

Antal barn

Ett barn

80

Två barn

100

Tre barn

120

Fyra barn

140

Fem barn eller fler

160

Detta är från FK

Man lär så länge man lever.
  • mum2b in april

Vi är två vuxna och en tjej på 11 månader i en tvårummare på 53 kvm. Det är lite trångt...

• Stranden

vi är 4 st snart 5 på 140 kv.alla barnen får egna rum,de delade tills de var 6 år.jag har alltid fått delat rum,så det är viktigt nu när de går i skolan att få eget rum.

• Rulltrappa

vanilj: nej, jag undrar bara hur andra famljer resonerar kring yta och bekvämlighet, inget allvarligare än så. :)

• JennieL

Jag vill att alla ska ha ett normalstort rum själv... Å sedan tillkommer kök och vardagsrum som ska så stort att alla ryms

För oss (2 vuxna+2barn och en hund) är en 2plans villa på 117kvm alldeles lagom

• AstraTrillian

Vi har 15kvm/pers. Är 3 stycken varav en 2,5 år och bor på 45 kvm. Det funkar faktiskt jättebra, skulle iof vara bra med mer förvaring

Några vänner bor 4 pers på 45 kvm så vi bor ju luftigt i jämförelse

• gersime

2 vuxna och 1 hund på ca 110kvm är vi.. men hoppas snart på en till i familjenFlört

Svar på tråden hur mycket yta per person?