• Anonym

Skulle ni bre frukostmacka till er sambo varje dag?

Nu när vi blivit sambo så gör jag en macka till mig på morgonen, och min sambo fick en gång en färdiggjord macka av mig och nu har det blivit så att jag gör de varje morgon.

Han blir glad, o tycker att om jag ändå gör en till mig kan jag göra en till honom.

Hur låter det i era öron? Känner mig nästan som en hemmafru på 40-talet...

Kan tillägga att om jag nån dag inte gör macka för att visa att han kan göra själv så blir han nästan sur.

• Svar på tråden Skulle ni bre frukostmacka till er sambo varje dag?
  • Heidi1

det e väl ok o göra en macka till sambon när man gör en till sig själv men d e inte ok av din sambo o bli sur när du inte har gjort en macka

• Pirona

Herregud! Sluta upp med det där daltandet! Du blir ju hans mamma istället för hans kvinna. Osexigt!

• Pirona

Visst då o då, som frukost på sägen o så som överaskning!

• Avelyn

Jag skulle nog inte göra en smörgås till min sambo varje morgon om det var så att han blev sur om jag låter bli någon dag. Skulle hellre föredra att vi turas om lite. Om han gör mig en smörgås vissa morgnar och jag gör våra smörgåsar en annan morgon skulle iaf jag må bättre.

Om killen blir sur för att jag låter bli att göra en smörgås en viss morgon skulle jag nog aldrig mer vilja göra honom den tjänsten.

• Amatea

Visst kan man göra saker åt sin man bara för att vara snäll! Jag har aldri strukit en skjorta åt min man men däremot gör jag kaffe t honom på morgonen. MEN mottagaren får ju inte se det som en självklarhet.

• Anonym

Jag gör frukost till min sambo på morgonen när jag själv fixar frukost. Jag är hemma för tillfället och han jobbar . När jag jobbade så blev det ingen frukost =)

tycker det är ok så länge du tycker det är ok.

Han lagar middag och fixar när han kommer hem.

• Anonym

kan tillägga att han itne gör mat eller nåt sånt för mig

• Acinorev

Definition på bortskämdhet: Om han blir glad för att du gör mackor åt honom så är det okej. Om han däremot tar det för givet och blir arg om du INTE gör det så är han bortskämd.

Säg så här: Om du ska bli arg när jag inte gör frukost åt dig så är det inget roligt att göra det, så nu får du göra det själv!

• mononoke

Så länge det känns bra kan du ju göra så, men han har ingen rätt att bli sur om du inte gjort nån macka. Om du känner att han är otacksam och blir sur om det inte finns nån färdig macka är det kanske bättre att han får göra sin macka själv varje dag istället. Min man skämmer bort mig med frukosten serverad för det mesta, jag är väldigt morgontrött, men det skulle inte falla mig in att bli sur om han inte hade gjort det!

• Anonym

han är lite lat..

en dag ställde jag bara kvar allt på bordet så han kunde göra själv, men då blev han sur (vet inte om han menade det men det verkade som det) för att jag lämnat med baktanken att han skulle plocka bort smör och ost!!!

Svar på tråden Skulle ni bre frukostmacka till er sambo varje dag?