• Anonym (Undrar)

flytta isär... barnen? vad göra?

jag och mina barns far ska flytta isär. Jag har sagt åt honom att han gärna får flytta till en lägenhet i närheten av oss, kanske samma område rent utav. Så att barnen (3 och 1 år) kan röra sig imellan ganska ofta så att de får en bra kontakt med sin pappa även i fortsättningen. Men hur ofta är lagom? Det är tänk att det ska vara så att de bor mest här. Men kan kanske komma över till pappa och äta middag när han kommer hem och så. Blir det för mycket hattande för dom? Funderade på om de kunnde träffa pappa varannan dag på eftermiddagarna och kanskae sova där varannan helg. Är det för länge att sova över för den minsta? jag har inte en aning om sånt här.

• Svar på tråden flytta isär... barnen? vad göra?
  • Jennyrockar

Om han bor riktigt nära, som på gångavstånd, då kanju iaf 3-åringen få välja rätt mkt själv vart han vill vara. Det bästa ärväl så, att barnen kan ha mamma å pappa riktigt nära varann så dom kan gå åkomma lite som dom vill.

~Isaac 9/7-05 å Morgan 9/10 -06~
  • Anonym (Undrar)

Men det är inte fel att lägga ansvaret hos en treåring om vart han ska vara? Det vore ju toppen om vi kunnde göra så ,för då känner han ju inte att vi styr över hans vilja. Men vill inte ge honom för mycket ansvar heller.

• Anonym (Undrar)

puff

• pellepluttskrutt

Jag tror att det är viktigt att så små barn har en fast punkt. Att dom vet vart sitt "hem" är. Upp till 4 års ålder rekommenderar dom vell att barnen ska bo hos en förälder, och vara hos den andra tex varannan helg eller så. Efter 4 års ålder kan man ha delad vårdnad om man vill. Alltså att barnen bor varannan vecka hos vardera förälder

• Anonym (Undrar)

ja, det var det jag hadde för mig också, men varannan helg känns som att det skulle gå för lång tid mellan gångerna. De kommer inte få samma kontakt som idag.

• pellepluttskrutt

nej men om ni bor så pass nära varandra kan dom ju gå och hälsa på sin pappa nästan när dom vill. BAra dom vet vart dom har sin fasta punkt.Det är ju jättebra om ni bor så nära varandra.

• Anonym (Undrar)

Jag hadde mer tänkt mig att ja, de ska bo där varannan helg. Men de 12 dagarna jag har dom på raken så är det "fritt" för 3:åringen att gå över på eftermiddagaran när pappa är hemma och umgås lite med honom också. och även 1:åringen behöver väll träffa pappa lite oftare för att inte glömma bort honom.

• Anonym (Undrar)

Lillåslund. Jag kommer ju bo kvar där vi har bott det senaste 1½ året så jag tror det faller sig ganska naturligt att detta e "hemma" och de kommer ju att vara här mest. Men vill för allt i värden inte att de ska mista sin kontakt med pappan, därför känns det så viktigt att de kan träffa honom gansak ofta.

• pellepluttskrutt

ja de låter ju jättebra som du har tänkt Det var ju precis de jag menade..

• Anonym (Undrar)

men e lite rädd att man lägger för mycket ansvar på 3åringen o att det blir rörigt för dom. någon som kan tycka till

Svar på tråden flytta isär... barnen? vad göra?