• vill bli mamma meddetsamma

hjälp! jag ramlade på magen på trottoaren i morse!

Hjälp! Jga lyckades ramla framlänges raklång på trottoaren i morse på väg till jobbet. Det gjorde inte ont (jo på knäna) efteråt men jag är alldeles skakig. Magen fick en smäll men jag tror inte den var så hård. Jag känner bebisen röra sig nu efteråt lite. Vad ska jag vara uppmärksam på?

Har det hänt någon av er andra? Har ringt min bm men de har ingen telefontid nu såklart..
    Är rädd..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-23 08:15:48:
    är i vecka 30 ska tilläggas. Och INGEN hjälpte mig upp!

• Svar på tråden hjälp! jag ramlade på magen på trottoaren i morse!
  • trollprinsessan

Smärta, värkar, blödningar .... ring och prata med förlossningen... och tala om vad som hänt.. de kan säkert lugna dig! =)

Det går säkert bra!!!

*kram iaf*

• Axels och Annies mamma

Håller med trollprinsessan, är du jätteorolig åk in och be att de kollar att allt är ok. Det är säkerligen ingen fara, lycka till med bebisen!

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • vicke74

Om bebisen rör på sig och du inte har fått några andra symtom såsom blödningar, ihållande värk, så är det nog ingen fara. Dom små liven ligger väl inbäddade. Men kan förstå att du är rädd och orolig.

Hoppas allt gått bra!

Kramar

• jaal

jag ramlade också i veckan. inte direkt på magen men det blev lite 'rulla runt på gatan' så jag visste inte om den slagit i eller inte.
    ringde iallfall både doktor och barnmorska, men bägge var på lunch, så jag ringde sjukhuset där jag ska föda.
    de ville att jag skulle komma in och kolla så allt var bra även om jag inte hade ont, värkar eller blödningar.
    (och det var det!)

tycker du iallfall ska ringa och fråga vad de tycker att du ska göra, om inte annat för att lugna psyket...

lycka till!

• Linaao

Jag ramlade också höggravid, åkte inte på nogon koll men var orolig under resten av graviditeten. Allt gick dock bra. Lycka till!

• Tesan81

den enda "tröst" jag kan ge är att en 4-5 åring tog sats och hoppade på min mage när jag var höggravid men jag har en frisk och pigg 1½ åring idag

men håller med de andra, ring/åk in om du är orolig! då får du ju svar på en gång

ringde förlossningen o bm men båda sa samma sak: blöder det inte och om jag känner bebisen röra sig så är det ingen fara. Och det blöder inte och jag har känt bebisen röra sig lite så jag är rätt så lugn igen.

Läskigt att ramla. Om jag får ont senare så åker jag in och tar ctg.

• trollprinsessan

vad skönt att det verkar bra!!! =)

Det är bättre att ringa en gång för mkt än en gång för lite... den inställningen hade jag iaf när jag väntade min son... (tror de på förlossningen blev lite less på mig mot slutet)

• Lia och bäbisen

Har en kompis som ramlade i v 24 och de fick göra UL, allt såg bra ut. BM sa med häromdagen till oss att ofta drar magen ihop sig typ som en sammandragning då man ramlar för att skydda lite extra. Jag själv ramlade i badkaren, typ över kanten runt v 20, blev med nervös, men kände bebben röra sig och fick inte ont i magen efter. Såg sen blåmärket på höften, så den fick nog största smällen! Hoppas du inte fått mer ont eller något! lycka till!

• Emma86

JAg trilla i vår trapp... och jag kände mitt barn rör sig efter men dem vill ändå att jag skulle åka in och titta efter.... så gör de...
    lcyka till...

åkte inte in i fredags, allt känns bra och bebisen sparkar fint varje dag. barnmorskan o förlossningen sa att allt var bra då och det litar jag på...

• Bexter

Jag ramlade också och hamnade på magen i v 39 men barnmorskan sa att den (bebben) ligger så pass skyddad där inne att hon under sin tid som barnmorska (hon går snart i pension) har hon sett ett enda fall där barnet tagit skada och det var i en svår trafikolycka. Så de har det bra där inne, kanske därför dem inte vill komma ut på utsatt tid!

• Alexanders Mammma

Hej, jag hoppas det inte är ån fara med din bebis. Dom ligger så skyddade där inne. och skulle du känna nåt eller bli mycket orolig så är det ju bara att åka in o kolla.
    VAD DÅLIGT ATT INGEN HJÄLPTE DEJ UPP!!!!!! Man slutar aldrig att förvånas...

Svar på tråden hjälp! jag ramlade på magen på trottoaren i morse!