• Tola

Hur får man fram sitt självfall på bästa sätt? :)

I morgon ska jag ut:) det händer inte ofta och när det gör det brukar jag vilja ha spikrakt hår..men när jag klippte mig sista sa hon att jag har massa lockar bara man blöter till det så kramar håret.. :) så i morgon ska jag ha mer vågor och ev lockar;) men vad ska jag anväda för pridkut för att det ska stanna så? fixar aldrig håret så jag kan inget om sånnt:) det måset vara billigt också:)

• Svar på tråden Hur får man fram sitt självfall på bästa sätt? :)
  • Gaztongirl

Ta i mousse i det blöta håret och krama in det riktigt, sedan sprya med hårspray.

• Maroscka

Hej!
    Jag änvänder bara vanligt skum som jag kramar in i håret och sen använder jag en sån där tratt till hårtorken, funkar för mig.

• Tola

ok tack:) här ska skum införskaffas:)

• Bicky

Så här gör jag: Efter tvätten, kamma inte håret. Ha i någon produkt för lockigt hår, typ serum eller kräm. Om möjligt lufttorka håret och krama håret medan det torkar.

• QueenS

köp en produkt som du lägger i innan du lockar håret för att få lockar att hålla längre och spraya håret efter du stylat det

• SolOchSnö

L'Oreal har en spray som man sprayar på när håret är blött som ska göra att lockarna håller. Jag tror att man helst ska köra hårtork med tratt men jag har använt den och "kramat upp" håret medan det lufttorkar och det blev fina lockar.

Jag minns inte vad sprayen heter men det är en rosa flaska och den finns på vanliga affärer.

• Indianica

jag tar mousse, men det finns lockgframhävande krämer också, gå till en frisersalong och hör med dem!

• Tola

jag köpte mousse ocg spray på dollarstore:) klippotekets:) tycker jag fick till det bra:) som sagt så fixar jag aldrig håret utan ville bara göra det i lördags:)

Svar på tråden Hur får man fram sitt självfall på bästa sätt? :)