Du som tar Antideppresiva
Vilken medicin tar du och vilka biverkningar har du/haft??
Vilken medicin tar du och vilka biverkningar har du/haft??
Jag har ätit seroxat och paroxetin. Biverkningar var darrhet, trötthet (främst på kvällar), dålig hy och mer finnar och kissnödig.
Citalopram.. Jag drömmer mycket, svettats mycket, minskad sexlust o allmänt avtrubbad.. Men det var mest i början. Säkert nå mer men de ja kom på just nu iaf!
Jag har tagit cipramil/citalopram under en period på över fem år.
Hade inga biverkningar däremot var det nästan omöjligt att sluta då jag drabbades av kraftiga sk "elektriska stötar" och illamående.
Var tvungen att trappa ner under ett års tid men blev ändå väldigt drabbad av detta.
Cipralex äter jag 20 mg.
Biverkningar i början var, illamående, kass i magen, lite ökat ångest annars inget direkt. Dessa hade jag inte varje dag och de gick om rätt snabbt. Jag känner väll en ökad trötthet och har även gått upp 5 kg men det tar jag, eftersom dessa tabletter gjort mig såå oroligt bra.
Efexor och de har jag ätit i snart 2 år. Nattliga svettningar, sämre syn, ångest om jag missar tabletterna med ett par timmar. Ryckningar innan jag somnar.
Innan Efexor åt jag Citalopram och Remeron S. Citalopramen märkte jag ingenting alls av, men Remeron gick jag upp i vikt 5 kg på två veckor.
har ätit och äter fortfarande paroxetin men tänker nu sluta med dom och har faktiskt också gjort det och det går hur bra som helst. har inte märkt ngn effekt alls av dom
Iofs så är mina tabletter för panikångest, men det är väl ungefär detsamma i medicinväg tror jag. Jag har en som heter Sertalin Hexal som jag tar varje dag, o sen har jag Attarax som jag tar akut. Fick en till, men minns inte vad den hette...
usch... atarax.. skitmedicin..brr..
Har ätit zoloft och seroscand i olika omgångar. Biverkning har varit sömnlöshet. Kunde vara varen upp mot 28 timmar i rad för att serdan sova 4 timmar sedan vara vaken 28 timmar igen. Inte fullt så kul. Men de löste sig med andra mediciner som gjorde mig tröttare
Citalopram och den gör mig jättekonstigt vilket förmodligen har och göra med att jag är bipolär så nu ska jag byta medicin till en stämningsstabiliserande.