• AnetteGunnarsson

Oparfymerat tvättmedel, men inget sköljmedel???

Hejsan!

Någon som vet om Änglamarks oparfymerade tvättmedel är bra att tvätta barnkläder med?? :) Eller vet ni någon annan bra för bebiskläder??

Sedan undrar jag detta med sköljmedel.. Finns det något sköljmedel utan parfym i, något som gör att kläderna blir lite sådär mjuka liksom?? För om vi tvättar våra kläder utan sköljmedel så känns som så hårda liksom.

Känns ju skönare speciellt med barnkläder om dom är lite mjukare, men vill ju ha utan parfym! Någon som vet?? :)
    Och tyvärr så har vi ingen torktumlare..

Tack för svar!

Vänlig hälsning
    Anette
    :)

• Svar på tråden Oparfymerat tvättmedel, men inget sköljmedel???
  • ebben

comfort har parfymfritt sköljmedel1
    änglamarks tvättmedel är bra o även grummes!

• Sandra83

Naturel eller vad det heter har både skitbra oparymerat tvättmedel och sköljmedel.

Rekomenderat av Astma&Allergi Förbundet.

Vi använder deras flytande tvättmedel (blir mindre rester kvar i kläderna med flytande) och oftast Skona (Ica's) Oparfymerat sköljmedel.

Skulle bli förvånad om Änglamark inte har oparfymerat sköljmedel.

• Miani

Neutral har bra flytande tvättmedel, både för vittvätt och kulörtvätt. Skonas sköljmedel är bra, det finns oparfymerat.

• AnetteGunnarsson

Ahh den där Neutral var det jag sökte namnet på :) Alltid sagt blåvit till den för förpackningen är det, hehe.

• Pumafox

Fick tipset på min BVC:

Ocean, parfymfritt tvättmedel och sköljmedel.

Jag har en som med exsem och blev därför rekommenderad detta. Finns tyvärr inte på vanliga livsmedelsbutiker, utan på Granngården.

• väntande78

Vi har också Skonas oparfymerade sköljmedel o vi är nöjda!

• timberhochmandie

Ja visst! Jag köper bara sensitive-tvätt- och sköljmedel, som är rekommenderade av astma- och allergiförbundet.

Via Sensitive brukar det bli när det gäller tvättmedel och Comfort Sensitive när det gäller sköljmedel. Någon gång har det också blivit Änglamarks sköljmedel. Softlans sensitive-sköljmedel är dock inte godkänt av astma- och allergiförbundet (om det inte har blivit det på sista tiden) så det köper jag inte.

Svar på tråden Oparfymerat tvättmedel, men inget sköljmedel???