• skrotomanen

Jag håller på att få panik

Nu när jag passerat halva graviditeten börjar en rädsla för förlossningen utveckla sig.
    Min förra gick väl bra, kopplingen till epiduralen lossnade så bedövningen slutade hjälpa och så var jag så trött för att jag inte sovit på 36 timmar så de var tvugna att hjälpa till med sugklocka. Totalt tog den förlossningen från första värken 9 timmar.
    Jag är rädd att det ska upprepa sig eller bli ännu värre, att den ska dra ut på tiden, att bedövningen slutar hjälpa denna gång också....Jag oroar mig...Barnmorskan vet om min låga smärt tröskel dessutom. Jag vill inte snittas, inte för allt i världen. Hur tusan ska jag bli lugn och sluta oroa mig?
    Pratat med BM har jag gjort och det har inte hjälpt något alls.

• Svar på tråden Jag håller på att få panik
  • babyassistans

hej där...9 timmar av smärta är en hel evighet men totalt sett så är 9 timmar toppenbra jobbat av en förstis!!! Den nya förlossningen kommer inte att dra ut på tiden då man krystar snabbare med 2.an!! KRÄV att din bm lyssnar o respekterar din oro o rädsla, det är hennes arb o plikt!!
    Om du kan se det från den ljusa sidan så har du ju redan hunnit pröva på massa saker som sker i ett förlossningsrum!!! Både Eda o sugklocka...det innebär att du har erfarenhet den här gången om det skulle hända igen!!! Har du inte förtroende för bm be om att få gå på aurora samtal, du har gott om tid att få stöd och skapa tillit inom dig själv inför ditt barns födelse!! Stå på dig o lycka till!!

• skrotomanen

babyassistans: Jag känner väl att BM inte kan lugna mig helt enkelt. Blir man oroligare för varje barn?
    Jag är rädd att värkarna innan drar ut på tiden, att bedövningen inte ska hjälpa. jag har inte sagt så mycket till min man om min oro direkt, men han vet hur jag känner inför smärta.
    Är orolig att min foglossning kommer påverka mig som förra gången, då jag knappt klarade av att gå på toaletten för att det gjorde ont under förlossningen. Hade den från vecka 20 förra gången denna gånga från vecka 18.
    Jag vill bara att allt ska gå bra.
    Vad är aurora samtal?

Svar på tråden Jag håller på att få panik