Tandreglering... kostar?
Vet någon på ett ungerfär vad det kostar att få tandställning och dra ut någon tand? Ser förjävlig ut i munnen och skulle verkligen vilja räta till tänderna...
Vet någon på ett ungerfär vad det kostar att få tandställning och dra ut någon tand? Ser förjävlig ut i munnen och skulle verkligen vilja räta till tänderna...
Få kostnadsförslag av tandläkaren
Hej!
Har ganska nyligen varit och fått kostnadsförslag från tandläkare, det var dyrt!
Tydligen så kan försäkringskassan betala en del av kostnaden, tandläkaren ansöker om detta. Min kostnad skulle bli ca 27000 kr plus kostnad för röntgen och utdragning av tänder. Om försäkringskassan var med och betalde så tror jag att det landade på ca 23000 kr, men är inte säker.Detta gällde en sk fast tandställning - både uppe och nere. Lång tid skulle det också ta - ca 2 år. Jag är 35 år nu så det känns lite jobbigt...
Betlningen kunde läggas upp på avbetalning - men de avlägsnar inte tandställningen förrän hela summan är betald. Halva summan skulle betalas innan de satte in den.
Hoppas att du blev lite klokare, Lycka till!
Lilla P: oj då... då blir det ju inte tal om det just nu aif...*snyft* Så dyrt. fy för tandvården