• alva061018

Sulky/resevagn med helt liggläge???

Behöver lite hjälp i denna barnvagns djungel.
    Vill hitta en BRA men billig vagn till lilltjejen att ha då vi ska resa nånstans eller bara inte orkar släpa med stora sittvagnen. Vill ha en med fullt liggläge då hon inte är så gammal ännu.
    Såg en knallrosa vagn från Carena i affären men Carena har jag hört ska va kassa, stämmer det? Någon som vet eller har tips?
    Är inget märkesfreak men vill ha en säker vagn

Tips är välkomna!!
    Ge gärna länkar om ni har.

• Svar på tråden Sulky/resevagn med helt liggläge???
  • Lejanna

Vi har en Carena Lieback Lux som extravagn till dottern. Vi har haft den ett år ung. óch den har blivit "misshandlad" på sommarsemester i flera veckor och varit med i Thailand. Enda missödet har varit en skruv som lossnat.
    Har funkat perfekt för oss. Som extravagn! Den är inte superskön att köra så jag skulle inte vilja dra runt på den jämnt.

Den har fullt liggläge och dottern har sovit gott i den.

• alva061018

Okej, jag undrar vad den vagnen jag sett hette. Men det är som extravagn vi ska ha den. Bra oxå om farmor ska "låna" lillan nu till sommaren då hon inte skulle få in vår stora vagn i sin lilla bil. Så jag letar med ljus o lykta..

• Lejanna

Som sagt, denna Carenan har funkat super för oss som extra- och slit- och- slängvagn!
    Var inte dyr och helt klart värd sitt pris. Särskilt med tanke på liggläget som vi inte hade klarat oss utan hela förra sommaren då dottern sov två gånger om dagen i denna vagn när vi var iväg.

• Mupp

Vi har en ny resevagn, Graco Mojo. Nästintill fullt liggläge och superlätt och smidig. Kanske en aningen svår att fälla ihop men det kan vara vi som inte fått in rätta knycken än. 995:- på Babyland.

• fripparn

Vi har en Carena easy sulky. Den har nästan fullt liggläge. Supersmidig och ändå än rejäl, stadig sulky. Det ända negativa är att hjulen började gnissla men det är bara att smörja.
    Vår son älskar att åka i den. Han har haft sen han var ca 7 mån.

Svar på tråden Sulky/resevagn med helt liggläge???