• Susen80

napp prematur

nån som vet vart man kan köpa prematurnapp, vår son e 11 dar men även de minsta napparna på apoteket är för stora, han har stort sugbehov..

• Svar på tråden napp prematur
  • Löööv

Man kan inte köpa dom. Barnet får inte väga mer än 1750 gram (om jag inte minns fel) för att få använda den.

• Pillingmamma

Finns inga speciella när barnen blir lite större. Prematurnappar fick vi enbart på ordination av läkaren och de fick mina barn ha tills dess att de vägde 1500 gram. Därefter var det de vanliga lite mindre napparna som gällde.

• tjej mamman

Vi köpte prematur nappar på apoteket,man får fråga i kassan dom hade dom inte framme.Jag tror att det var esska som tillverkade dom.

• Löööv
    tjej mamman skrev 2007-03-23 16:33:30 följande:
    Vi köpte prematur nappar på apoteket,man får fråga i kassan dom hade dom inte framme.Jag tror att det var esska som tillverkade dom.
    VA? *ramlar av stolen*.....( ).

Då gjorde dom ett tjänstefel för dom napparna (jag tänker på) är supersmå.....ungefär lika smart att ge barnen en sån som en legobit .
  • Pillingmamma

Instämmer i "VA?". Har aldrig hört om dessa nappar trots neovistelse i ett par månader...

• Pillingmamma

Om dem på apoteket alltså. De jag sett ser mer ut som docknappar...

• Dessie

Pillingmamma: har du aldrig hört talas om de napparna?? Vår pojke låg 5 veckor på neo i Uppsala och där sa de till oss att köpa nappar på Apoteket.

• Pillingmamma

Jag betvivlar inte att de finns - blir bara förvånad att jag aldrig hört talas om dem. Hade sannerligen behövt dem...

• tjej mamman

Löööv,
    Vadå tjänste fel,du vet väl inte vad mitt barn vägde.

• Löööv

Så era barn vägde mellan 1500-1750 gram när ni kom hem?. Hörde att napparna är en kvävningsfara om barnet väger mer.

Tror inte vi pratar samma nappar . De nappar jag pratar om ser ut som de vanliga men är pytte pyttesmå.

• Susen80

vart på apoteket nu... inga små nappar =( fanns inte ens på deras data... suck... ammar typ hela tiden, stoppar fingeret i munnen på han då blir han lugn... hade vart kanon me en mindre napp...

• 070220

Min man köpte en liten napp på apoteket... den är lika smal som mitt lillfinger och vår dotter börjar gilla den nu, för hon var vääääldigt förtjust i mitt lillfinger innan... Du kanske ska kolla på fler apotek? Den är inte vacker... min dotter har den på en bild i mitt galleri.

Lycka till!

• Löööv
    tjej mamman skrev 2007-03-23 16:45:52 följande:
    Löööv, Vadå tjänste fel,du vet väl inte vad mitt barn vägde.
    hahaha...nä det är sant . Men la personalen den lilla på en våg innan du fick nappen??!! haha (ett skoj)
  • Susen80

oki,, kollat på nätet på apotek me men finns inga små... konstit.. borde ju finnas nån stans.. hmm.. kikar vidare lite till.. =/

• Nella78

Pigeon gör små nappar för nyfödda och de är väldigt små, finns på tex Babyland. Kolla på deras hemsida och sök på Pigeon www.babyland.se

• 070220

JA, Nella78, det är en sådan vi har!!! Tack... kom inte på det...

Svar på tråden napp prematur