• Mafioso

Allegi mot hårfärg

Tonade håret mörkbrunt i veckan och fick en ganska svår allergisk reaktion i hårbotten av detta. Fick kortison utskrivet av läkaren som trodde att det kunde vara ämnet paraphenylendiamin som orsakade reaktionen. Detta ämne finns tydligen i en del hårfärger. Nån mer som fått en allergisk reaktion av hårfärg och som sedan hittat ett märke som är utan paraphenylendiamin?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-23 16:42:37:
    Allergi ska det naturligtvis stå i rubriken

• Svar på tråden Allegi mot hårfärg
  • luzorsus

hej

Jag fick en allergisk reaktion för några år sedan, fårgade en knall-röd färg från Schwarscoppf(?)

De enda hårfärger jag vågar färgar med nu är Casting från loreal och så de knallfärgadde Fudgefärgerna som finns på vissa frisörer....De enda som funkar för mig.

Jag fick aldrig veta vad det kunde vara i färgen som jag inte tålde, men nu när du säger vad du är allergisk mot så kasnek dte är det jag reagerade på oxå.....Har inet vågat proav ny färg på flera år nu....Hela hårbotten blev full med varblåsor, som vätskade sig, hårte klibbade fats i öronen.Fick oxå kortison utskrivet på akuten.

• hesama

Hej!!
    Får alltid allergiska reaktioner om jag färgar håret hemma, spelar ingen roll vilket märke eller om det är färg eller toning.. Mina öron svullnar upp till det tre dubbla och varar, kliar. Går över efter någon vecka, men har fått pencilin utskrivet..
    Har nog provat alla sorter som finns på marknaden ( ute i vanliga handeln) så jag har åkt på det många gånger ( varför ska det ta sån tid innan man fattar:)..
    Nu kan jag bara gå till frisören och färga/tona/bleka håret, då är det inga som helst problem.. Vet inte vad det är jag reagerar på, men det är iaf något innehåll som inte finns i frisörernas färger..

• teja

Den enda märke jag törs använda hemma är" WELLA Viva"  jag blev livrädd när jag testade ett annat och kände hur det brände i hårbotten, ryser

Svar på tråden Allegi mot hårfärg