hjälp med text imse visme spindel wow
skall finnas en annan variant av imse vimse spindel där man sjunger imse vimse spindel waw spinn bara spinn,,,,,,,,någon som kan den? minns inte texten
skall finnas en annan variant av imse vimse spindel där man sjunger imse vimse spindel waw spinn bara spinn,,,,,,,,någon som kan den? minns inte texten
Imse vimse spindel WOW, spinn bara spinn bara spinn natten lång sen måste jag nog gå å kolla om det var något mer...
Regnet det öser ner,. Solen går upp och ner. Spinn bara, spinn bara, spinn natten lång ...
Imse vimse spindel wow
spinn bara spinn bara spinn natten lång
Imse vimse spindel wow
Spinn bara spinn bara spinn natten lång
Regner det öser ner
solen går upp och ner
Regner det öser ner
solen går upp och ner
...regnet det öser ner, solen gâr upp och ner...
Imse Vimse Spindel, WOW!
Spinn bara, spinn bara, spinn natten lång
Regnet det öser ner,
Solen går upp och ner
Spinn bara, spinn bara, spinn natten lång
Yeahääääää!"
Min kompis sjöng den för mig i somras, ska be henne sjunga den igen nu när vi åker hem till sommaren.
Den finns med i Barnens musik
Melodin är lånad från Banana boat song (Day-o)
Klar favorit på förskolorna.
mm den är bra,,,samma refräng som vanliga imse vimse va,,fast betonar anorlunda å det med rägnet är ju anorlunda me,,,tack tack
Den finns med i Barnkammarboken också, med noter.
Man sjunger den nog lite olika på olika ställen. Texten är ungefär den samma men ordningen är lite olika. Vi sjunger såhär:
Imse, vimse, spindel, WOW
Spinn bara spinn, hela natten lång. (två gånger)
Solen går upp och ner
Regnet det öser ner
Spinn bara spinn, hela natten lång. YEAH!
Sedan finns det en annan version av "bä bä vita lamm" också om du vill skoja till den med.
Lite snabbare och "gungigare"
Bä bä vita lamm, har du någon ullerullerull? (rulla med händerna och armarna framför dig)
Jaja, kära barn, jag har säcken fullerrullerull. (samma som ovan, enbart vid sista orden)
Häldagsrock åt far, YEAH!
Söndagskjol åt mor YEAH! ( släng ut en hand åt sidan vid yeah!)
Åh två par strumpor,åt lille lille bror. YEAH YEAH! (en hand åt varje håll)