• JOSEFINM

Maclaren Techno XT eller Quest???

Hej, ar inte saker pa att dessa tva vagnar finns i Sverige men jag kollar anda. Vi har en liten pojk pa 4 manader och skulle vilja ha en lattare vagn till honom som vi kan ta pa tunnelbana och buss etc samt ta med oss nar vi reser. Vi har kollat bade pa Malcaren Techno och Quest men kan inte bestamma oss. Jag tycker om Techno eftersom han kan ligga nastan helt i den & de vill han ju for att kunna sova bra. Men den ar ju lite tyngre an andra stollers. Om dessa inte finns i Sverige, vilka strollers / lattare vagnar har ni kopt till sa sma barn?

• Svar på tråden Maclaren Techno XT eller Quest???
  • fruis

Maclaren-vagnar säljs i SVerige men endast på Babyland som mest har butiker i Stockholm.

Det beror väl lite på klimat osv där ni bor. Blir det aldrig snö eller superlerigt så kanske Questen duger fast till en så liten tycker jag nog att XT är bättre. Den har bättre hjul och bättre liggmöjligheter. Den väger dessutom bara runt 5 kg så så himla otymplig är den inte. Jag har haft en XT som jag älskat som jag använde varje dag. Ska man bara ha den någon gång ibland så kanske det är en överinvestering?

• JOSEFINM

Hej,

Mannen tycker Quest eftersom Techno ar lite tyngre och mer lik var vanliga vagn. Han tror att vi kommer kopa en lattare stroller anda nar sonen blir storre och vill inte garna ha 3 vagnar. Den nya modellen pa Techno har ju storre hjul an de tidigare modellerna ocksa sa tar lite storre plats.

De flesta utav mina kompisar sager Techno XT.

Vad har ni for strollers dar i Sverige som ar bra? Jag ska hem om nagra veckor.

• Miss Lau

Jag säger Techno eftersom din son är så liten. Vi har haft en Quest till dottern men den köpte vi när hon var 2,5 år. Maclarens paraplyvagnar är jättebra men Quest är en enkel modell och jag skulle inte köpa den till ett mindre barn. Visst,techon är lite tyngre än Questen men å andra sidan har den större hjul så den är inte jobbigare att köra. Och den är fortfarande en väldigt lätt och smidig liten vagn.

Till sommaren ska vi köpa en Techno till minsta sonen och då är han 1,5 år.

• Smulan99

Vi har en Quest som vi köpte till sonen när han var 7 mån. Funkar jättebra! Jag skulle satsa på den lättaste vagnen.

• FridaLee

har en quest men min dotter var 1 år när jag köppte den, skulle köppt en xt om hon hon var under 10 mån

• JOSEFINM

Tack for alla svar. Vill inte att det ska bli fel. Techno ar ju battre for honom nu men vill inte behova kopa en till stroller om nagra manader. Hur lange har ni haft era Techno & hur gamla var barnet nar ni kopte dem

• Miss Lau

Vad har ni för vagn nu? Och måste ni verkligen ha en liten paraplyvagn redan? För om ni väntar ett tag passar nog en Quest när sonen blir lite äldre.

• JOSEFINM

Eftersom vi reser ganska sa myckt till bade Sverige och Irland kan det vara bra att ha en mindre vagn. For tillfallet har vi Mamas & Papas Pliko Pramette

Svar på tråden Maclaren Techno XT eller Quest???