-
-
Svar på tråden Sprickor under naglarna
-
Ojdå, aldrig hört om, men jag kommer att tänka på någon slags svamp? Kan det vara det? Hm, ingen aning...
-
Är du mycket i vatten med fingrarna? T.ex om du fått bebis och blaskar mycket. Kan vara svamp kanske.
-
Ja jag har en bebis, men tycker inte att jag är i vatnnet mer än innan dock :(Luddvar skrev 2007-03-23 21:07:48 följande:Är du mycket i vatten med fingrarna? T.ex om du fått bebis och blaskar mycket. Kan vara svamp kanske.
Om det är svamp, hur vet jag det?? Brukar det spricka när man har svamp?? -
Ja, det kan bli sprickor .Man är nog ganska mycket mer i vatten när man fått barn. Torka rumpan, tvätta av mun och händer ett antal gånger. Hör på apoteket eller med din vårdcentral om de kan ge dig nån salva.
-
använd handskar alltid när du är i vatten (diskar m.m.) tills det läkt ordentligt.. ja altså utom de gånger du själv måste tvätta händerna.. smörj alltid med tex. babyolja eller annat direkt efter att du tvättat händerna..
byt tvål och sånt mot milda tvålar och duschkräm till nån bra sådan och se om du märker nån skillnad.. -
Och så kom jag att tänka på att våtservetter torkar ut mina fingrar iallafall så om du använder såna kanske du ska sluta med det. Jag får jättetorra fingertoppar de gånger jag använder en våtservett.
-
Okej..använder inga våtservetter. Men jag antar att man kanske är mer i vatten i o m att man har barn. Torkar rumpa och grejjer. Hmm men det är svårt att hålla sig ifrån vatten. inte alltid man tänker på det juhh