• Februarii

Som blåmärke efter blodprov?

Har efter blodprov fått som ett blåmärke (gul-lila-blått). I armvecket är det mesta gul-grönt och därifrån går det som en blå-lila rand ca 5 cm ner på underarmen med lila prickar här och där. Är hårt om man trycker lite lätt på det. Tror väl egentligen att det inte är något fel men vill få det bekräftat Har aldrig fått så förr, bara den lilla, lilla röda pricken där de stuckit. Så, det är väl ingen fara? Någon annan som brukar få så?

• Svar på tråden Som blåmärke efter blodprov?
  • Mirakel händer

Jag får nästan alltid så när de tar blodprov på mig. Jag har så tunna blodkärl så de går sönder nästan varje gång, beroende hur duktig den som sticker mig är.

Längtar...
  • JennyCB

Jag får inte blåmärke av sprutan utan av plåstret. Blir som lila prickar på den ytan det satt

ღ ♥ ღ Älskade Lukas ღ ♥ ღ
  • Februarii

ok. men då kan jag vara lugn då. blev lite förvånad bara då jag som sagt aldrig haft så förr och den bm har stuckit mig många gånger förut.

JennyCB- Jag brukar få som eksem under plåstret. Men det här sitter inte där tejpen satt.

• Trinity78

Det verkar vara väldigt beroende på sköterskan som sticker. Det är absolut inget ovanligt i alla fall.

Saknad kan man lära sig att leva med ibland, genom en iskall vinter
  • MyFine

Jag brukar se ut som väldens sprutnarkoman i armvecken när jag tagit blodprov.
    Mina blodkärl går jättelätt sönder, vilket medför att jag blir alldeles knallblå.
    Ser inte riktigt klokt ut.

Har man gett fan i båten får man ha den på land.
Svar på tråden Som blåmärke efter blodprov?