• FruLiniz

Ljusa upp håret?

Hej alla som orkar läsa!
    Har under en mkt lång tid tonat mitt hår mörkbrunt, känner nu att det kanske är dags att bli lite ljusare, dock ej blond!
    Undrar finns de nått sätt att lyckas med detta utan att behöva sätta i blekmedel?
    *Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 och stolt fru till Daniel 2005-10-29
  • Svar på tråden Ljusa upp håret?
  • Dyppe

Jag tycker det är snyggt om man t.ex. slingar håret lite, för då får man lite "volym" i håret. Jag skulle rekommendera förpackningen där man först färgar hela håret o därefter slingar man. Kostar endel men jag tycker resultatet blir kanon. Lätt att göra själv oxå.
    Kanske kan ta "mellanblont", risken är kanske att det kan bli lite grådassigt.

• FruLiniz

nja gör de helst hos frissan, har super känsligt hår...... men men får väl bli lite ljusa slingor sen....

*Stolt mamma till Isa född 2005-08-13 och stolt fru till Daniel 2005-10-29
  • Indianica

Jag brukar slinga hos frissan, det går bara att göea det för att ljusa upp mörkt hår, klart är du blond i din naturliga färg kan du avfärga det mörka...

Rekommenderar INTE typ kamomill/blonderingsspray det sliter sönder håret för det fräter konstant.

Jag brukar göra massa ljusare slingor rätt tätt hos frissan och så färgar hon ljusbrunt på slingorna då ser håret uppljusat ut.

Svar på tråden Ljusa upp håret?