• Äldre 24 Mar 11:08
    12791 visningar
    12 svar
    12
    12791

    Var hittar jag tester om trehjulingar? (cykel alltså)

    Ska köpa trehjuling (cykel) till våran 2 åring. Nu vill jag höra om någon vet var man hittar tester om trehjulingar. Eller om någon vill dela med sig av sina erfarenheter ang trehjulingar. Positivt resp. negativt om olika trehjulingar. Snabbt svar ska snart åka iväg och köpa en.
    Klarar 2 åring av att gunga på en platt gunga som brukar följa med då man köper gungställning?? Eller behöver man babygunga första tiden?

  • Svar på tråden Var hittar jag tester om trehjulingar? (cykel alltså)
  • versan
    Äldre 24 Mar 11:10
    #1
    +1

    puffar vill också veta

  • Äldre 24 Mar 11:10
    #2

    Snabba svar tack, om någon orkar. Vi ska åka iväg snart och handla.

  • LuMa
    Äldre 24 Mar 11:19
    #3

    Vår tvååring kan inte gunga på en vanlig platt gunga ännu men det är säkert jätte individuellt som allt annat.


    Same shit, different name..
  • Äldre 24 Mar 11:50
    #4

    Inga bra tips ang. tester om trehjulingar (cyklar). Ingen som vill dela med sig av sina erfarenheter. Vilka trehjulingar är bäst???

  • PippiL­ottan
    Äldre 24 Mar 12:02
    #5

    tror man ska satsa på en dyr. Cykel alltså. Vi köpte någon mellan variant med en lång pinne så man kan styra lite och putta på. men den var lite väl plstig.

  • Äldre 24 Mar 12:09
    #6

    min svärmor köpte en trehjuling till min dotter förra sommaren när hon var 1½ den hade hjul i hårdplast...varför man gör hjulen i det materialet vet jag inte..men så var den inte superbra heller + att hon inte lärt sig cykla på den förän nu...fast nu har de köpt en tvåhjuling istället med stödhjul som hon får öva sig på och det går mycket bättre(hon blev 2år den 28 jan).

    Var noga med att sätta ditt barn på trehjulingen och kolla så att h*n når till pedalerna och att inte styret sitter i magen.

    min 2åring håller på o lära sig gunga på en plattgunga nu..köpte en gungställning(can-can) åt henne för nån vecka sen...hon halkar av rätt så lätt då hon inte lärt sig hålla sig kvar på gungan men hon lär sig snabbt så det kommer nog snart det med*ler* hon är tokig i sin gungställning.

  • aM LeoN
    Äldre 24 Mar 12:17
    #7
  • aM LeoN
    Äldre 24 Mar 12:18
    #8

    Vi köpte sonens trehjuling i en vanlig cykelaffär.
    Rätt dyr en kanonbra!

  • Äldre 24 Mar 18:43
    #9

    Flera svar tack! Ingen skriver vad era trehjulingar heter! Någon som vet om det gjorts något bra test om vilken trehjuling som är bäst?? Någon som har BILTEMAS lastaren och vet om den är bra, kan man sätta på stödpinne på den?

  • aM LeoN
    Äldre 24 Mar 19:08
    #10

    Vår trehjuling heter REX, inköpt på Cykelringen. :)

  • Äldre 25 Mar 19:19
    #11

    Har köpt trehjuling nu, blev en puky 749 kr rena rånet. Är stödpinne till som går att styra med, samt flak som går att tippa med. Hoppas det blir bra. Någon som har en puky, är ni nöjda med den? Till er alla vad gav ni för era trehjulingar??

  • Äldre 26 May 00:06
    #12

    Vi har skrivit en guide om de bästa trehjulingarna för barn på vår hemsida: ulrikkelund.com/trehjuling-test/, kika gärna in!

    Testat 23 stycken olika, och sedan sammanställt en lista på de tre bästa. :)

Svar på tråden Var hittar jag tester om trehjulingar? (cykel alltså)