• shaddy

min 2åring har underbett

och jag har inte ens sett det förrän nu...hur kunde jag missa det!!!!!
    Ibland har jag tyckt att det va så, men har tänkt att han har tramsat sig och skjutit fram hakan....och jag är nästan säker på att han inte hade det från början, vi har ju varit på en första kontroll hos tandläkaren med när han var 1!
    men nu idag så såg jag att hans undekäke går helt utanför överkäkens tänder när han sätter ihop dem. så var det inte innan.... har ngn varit med om ngt liknande? Växer det bort eller växer det fram vid denna åldern? Om era barn hafts amma, vad fick ni göra och hur blev resultatet...nu är man ju lite orolig, ska självklart ringa ahns tandläkare på måndag. men man har ju många frågor nu.

• Svar på tråden min 2åring har underbett
  • Långbenopluto

Om han har ett underbett som måste opereras så gör dom inte förren han har vuxit klart, alltså tidigast när han är 16 år.

Så det är ingen panik!

Hos en del barn växer det till sig av sig självt, detta kommer att följas upp hos tandläkaren när han blir äldre.

Mamma till Marcus och Isak
  • shaddy

tack för svar! ja jag borde ju tänt på det, att man inte gör ngt förrän han vuxit klart...blev så förvånad bara, att jag missat det under hela den tiden. men det är inget som syns alls!

Svar på tråden min 2åring har underbett