• Anonym (tjej)

Tappat sexlusten

Har helt tappat sexlusten. Känner inte att jag kan bli tänd längre, varken i tankarna eller på min partner. Har i och för sig alltid haft en ganska liten sexlust men nu är den i stort sett bortblåst. Hur mycket jag än försöker (läs slappnar av, tänker snuskiga tankar) så vill den inte infinna sig. Min pojkvän säger att jag inte ska försöka så hårt utan bara låta det komma... men vad f-n, lusten kommer ju inte!!!
    Vi kan ligga i timmar och smekas, men det händer ingenting, inget pirr, ingenting!!!
    Just nu är jag jättefrustrerad, för jag vill vekligen skaffa barn med honom. Men det går ju inte när man inte har sexlust...
    Jag har inte dåligt självförtroende, tycker att jag ser skaplig ut. Min partner har snygg kropp, men attraktionen och pirret vill inte komma. Jag älskar min sambo över allt så det är inte fel på vår kärlek.

Någon annan som känt så här och har lite tips?

• Svar på tråden Tappat sexlusten
  • Anonym (tjej)

pufff, någon?

• Anonym (samma)

Har ni det bra i ert förhållande? Känner du lust till andra saker i livet, glädje etc? Detta kan nämligen hänga ihop. Sök på internet så kan du få lite information om minskad sexlust, jag har själv haft det i flera år.
    Kram och lycka till

• Anonym (tjej)

Ja, jo, jag känner lust till andra saker. Men ställer ganska höga krav på mig själv angående vissa saker i livet. Har varit stressad i ett par år, men stressen har på avtagit mer o mer. Dock är det inte något jag kan göra åt. Har försökt i flera år, men ingen kan hitta felet till min stress. Känner ändå inte att det påverkar mig på det medvetna planet, men ibland undrar man ju...
    Annars mår vårt förhållande bra. Men det är just sexlusten som saknas.........................

• Anonym (samma)

Jag vet precis vad du menar. Hade jättebra sexlust förr men fick sen en depression som gradvis förstörde min sexlust. Sedan fick jag antidepressiva som helt tog bort den lilla jag hade. Idag 5 år senare har jag slutat med mina tabletter men har fortfarande ingen sexlust. Vet inte heller vad jag ska göra. Lever fortfarande i samma förhållande. Känns inte som sjukvården tar det på allvar för att man är kvinna. Hoppas det löser sig för dig!

• Anonym (tjej)

Vet precis hur du känner!!! Hoppas det löser sig för dig med!

• Anonym (tjej)

puffar lite till

• Anonym (samma här!)

annonym(samma) jag kunde skrivit ditt inlägg!!! Ja, vad gör man... Jag har börjat föröka ha sex ändå, för när det väl "är" så kommer lusten, även om det sitter långt inne ibland. Oftast kommer det, ibland inte och då avbryter vi. Har märkt att jag har mer lust under ÄL-veckan än annars, och tar tillvara på det.Stor kram till er alla!

• Anonym (samma här!)

annonym(samma) jag kunde skrivit ditt inlägg!!! Ja, vad gör man... Jag har börjat föröka ha sex ändå, för när det väl "är" så kommer lusten, även om det sitter långt inne ibland. Oftast kommer det, ibland inte och då avbryter vi. Har märkt att jag har mer lust under ÄL-veckan än annars, och tar tillvara på det.Stor kram till er alla!

Svar på tråden Tappat sexlusten