• smh78

Det bästa tvättmedlet??

Snälla hjälp mig ni med erfarenhet!

Tidigare när det var "bara vi" fanns det sällan fläckar att bekymra sig över, men med baby ser det annorlunda ut...

Vilket tvättmedel är bäst??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-31 17:10:27:
    Eftersom vi bor i hyreshus och har tvättstuga i källaren brukar vi inte tvätta oftare än 1-2 ggr i veckan.. Kanske därför fläckarna sätter sig så... Det här börjar reta gallfeber på mig. Har köpt Vanish spray förbehandling, men märker ingen skillnad.

• Svar på tråden Det bästa tvättmedlet??
  • smulan 75

Vi använde vårat "vanliga tvättmedel o sköljmedel" men sonen fick utslag över hela kroppen,så nu är det bara Ariel sensitive(utan parfym) el Via sensitive(utan parfym)och Änglamarks sköljmedel(utan parfym)som vi använder till all tvätt(han sover ju tex i vår säng o gnider sig mot våra kläder)så utslagen försvann o fläckar på kläderna oxå

• Dundermamman

Vi använder ett tvättmedel från Emanco som heter Miljö, det är bra för allergiker (svanenmärkt), utan optiskt vitmedel och parfym. Som komplement använder vi även Emancos fläcklösare och ibland tvättförstärkningstabletter mot svårare fläckar typ mat, gräs mm.
    Se Emanco´s produkter på www.emanco.se  Obs! fri hemkörning och betalning mot faktura.

• Tjiniling

Till fläckar tar jag flytande Ariel och strycker på funkar bäst tycker jag

• Visalicious

Jag använder Ocean dubbeldryg och när det är vittvätt eller många fläckar så lägger jag till deras Fläck- och blektillsats.

Med min eksemhud är det ett av de få som funkar. Liksom Emanco så körs det ut till dig. Ett stort plus för mig förutom att det är bra miljöval och allergikervänligt är att det tillverkas i Sverige = jobb för några här samt kort transportväg.

• Visalicious

Jo, det tvättar bort fläckar tokbra kan jag ju tillägga

• Squeezetoy

Kollade återförsäljarna och man kan köpa på granngården verkar det som. Då ska jag nog kolla upp det där. Har för mig att min syster brukar använda det tvättmedlet också och är nöjd.

• Girl Happy

Icas märke tycker jag bäst om...Är det Skona det heter tro...

Svar på tråden Det bästa tvättmedlet??