• Lolilla

Bilskola i Flen?

Jag är på väg att försöka ta körkort. Har skrivit teorin och den är klar. Så nu funderar jag på att kanske ta en intensivkurs. En vän till mig har gått på Hasses trafikskola i Flen, och säger att den är superbra. Jag tänkte bara kolla om nån känner till den, eller har andra tips? Bor i stockholm.

• Svar på tråden Bilskola i Flen?
  • Just A Girl

den är bra har jag hört, jag tog körkort i katrineholm, det ligger nära flen där finns flera bra.

Why do all good things come to an end...
  • Lolilla

Ok. Tänkte att det är lite lugnare att köra där än i stockholm, sen har de tydligen uppkörningen i samma område också, så det verkar ju bra.

• Just A Girl

flen är jätte lugnt att köra i, typ 2 rondeller och enfiligt

• Lolilla

Inte som stockholm då med andra ord, hehe.
    Låter ju bra!

• Lolilla

Någon mer? (Puffpuff)
    Skulle vara kul att höra från nån som gått där!

• Lille Mammsen

Dom va OK men inge kul att köra upp när...som Stockholmare! Tyckte jag iallafall! Flen skulle vara lättast att köra upp i fick jag höra och Farsta svårast! Tvärt om tycker jag nu i efterhand! Blev kuggad 2ggr på skit grejer & konstiga tom Hasse´s tyckte detta!! Körde därefter upp som privatist i Fasta och klarade detta UA!!

• Lille Mammsen

Obs! Jag fick ej köra så mkt i Flen (stan) körde en massa landsväg med en Jäkla massa "vänd på första,bästa ställe" hur f-n lätt var det på landsväg med typ bara TUNG trafik!! En jäkla massa småvägar/avtagsvägar med rostiga & otydliga skyltar Privatväg/obehöriga...BlaBla!! (tur nog såg jag alla dessa mm)Körde i ca 45-50 hemska minuter dessa 2ggr...fick en kännsla av att dom letade/väntade på att få kunna kugga!? Kan ha fel....jag tror inte det! Tror att max tiden är 50min för en uppkörning? Körde i ca 25-30min i fasta iallafall!

• Just A Girl

mammsens men det har ju inget med trafikskolan att göra.

Men man kan ha otur vart man än bor, de ska gå efter samma men det gör det inte alltid. Jag hade en lätt uppkörning. Men det jag tycker är lättast med att köra i småstäder att det inte är så mycket trafik.
    Men jag bor ju i en liten stad, så det är ju här jag kör. Så bäst är ju att övningsköra i staden man bor i för det är ju där man kör mäst sen.

• Lolilla

Mammsens
    Haha, nu blir jag ju inte ett dugg nervös för att ev. köra upp där...

• Lolilla

Haha, jo jag vet att jag fråga
    Uppskattar ärliga svar också! Grattis till lappen förresten!

• Lolilla

Sådärja!
    Det gick superduper!
    Moahahahahahaha!

Svar på tråden Bilskola i Flen?