Smarta tips för liten hall....
Efterlyser smarta tips för jätteliten hall...har total idetorka!
Har tex letat som en galning efter en smart "hatthylla" som kan hängas i hörn och rymma 2-3 jackor...
Efterlyser smarta tips för jätteliten hall...har total idetorka!
Har tex letat som en galning efter en smart "hatthylla" som kan hängas i hörn och rymma 2-3 jackor...
ikea har flera smarta lösningar....finns en med spegel bla.....där man hänger sina jackor bakom spegeln.... Annars satsa på snygga krokar.....snygg rund liten hall matta...finns mycket att välja på ikea, väldigt billigt och enkelt.... Har du bilder så kan man ge mer konkreta tips????
annars har mio jätte snygga små hatthyllor.....gå in på deras hemsida ochh kika...
Mio har ett skitsnyggt, smalt kombinerat skåp/hatthylla.
Mio's Uptown som jag tror erika syftar på:
http://www.mio.se/produkter/serier/uptown/stor-ord.html?typ=hallskapfhttp://www.mio.se/produkter/serier/uptown/stor-ord.html
skulle jag vilja ha i svart...
Annars borde du ju faktiskt kunna få plats m 2-3 jackor på den här om du nu har det väldigt trångt:
www.mio.se/produkter/hallmobler0607/modern_valnot/bond/main.html
Tack för tipsen...
Mio's Uptown var ju jättesnygg, den ska jag åka och kolla live i helgen.
Övriga bra tips till liten hall är "fällstol" (sits) att fälla när när man behöver och som annats tar ca 3 cm plats ut från väggen uppfälld, att ha hyllor i höjd ovanför ytterdörren där man kan ha lådor för förvaring av säsongskläder/-skor, träningskläder, gummistövlar o s v (sådant som ändå hamnar i hallen - och som är praktiskt att ha där - men som behöver "komma undan"). Även mycket små eller smala "väggar" kan användas till skåp - även en liten hörna. Är man inte bra på att snickra kan man använda sig av något förhänge/draperi. Skoskåp ta inte så mycket plats utifrån väggen och även går även att använda som förvaring till annat än skor. kan dock behöva "extrainredas" med någon låda/korg i fall det inte är 'heltäckande' väggar i facken för skorna då (annars ramlar sakerna ner bakom, menar jag.
Alltså, du kan få plats med hur mycket som helst på en liten yta. Fundera bara över vad du vill förvara i hallen och börja sedan titta över alla möjliga - och omöjliga - sätt att förvara det på. Var kreativ! Och öppna ögonen för annorlunda lösningar!
Lycka till!
Ja, och så är naturligtvis krokar en fenomenal uppfinning...