• Guldbarn

Ni som har pojkar! Lär ni dom sitta ner när dom kissar?

Ja, ni som har söner! Hur lär ni dem att gå på toaletten. Lär ni dem sitta ner när de kissar eller stå?

Knäpp fråga kanske, men så är jag nyfiken.

Jag vill att min son ska sitta ner när han kissar och därför lär jag och hans pappa honom att sitta ner, när man är på toaletten. Hur gör andra?

• Svar på tråden Ni som har pojkar! Lär ni dom sitta ner när dom kissar?
  • idis78

Sonen är bara 6 månader, men när den dagen kommer då det är dags att kissa på toa blir det sittande. Mindre stänk och bättre för prostatan i vuxen ålder.

• S vali s

Nu har jag bara en son, som är 18år

Han fick lära sig att sitta ner och kissa redan från början vilket för mig var en självklarhet och med tanke på allt skvättande utanför toaletten som hans kompisar bidragit med genom åren kan jag bara säga en sak -  fick jag en grabb igen skulle även han drillas i att sitta ner och kissa

Den late får brått när det blir kväll
  • W B

sittande är ju lätt smidigast :) fast stående kan vara bra o kunna också, krogen t.ex.

• Tesie

Min son som är 4½ år sitter ner o kissar!

• Guldbarn
    Bonanza skrev 2007-03-24 17:07:45 följande:
    Ja, självklart! Varför skulle vi inte göra det?Missa inte: www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b4106p548473.h...
    Alla tycker inte att det är självklart! Speciellt inte dom som har pappor som vägrar sitta ner när dom kissar. Jag vet inte, en del verkar tro att man ska stå upp som kille och kissa.

Men både jag och min sons pappa tycker det är äckligt och skvätter när man står upp!
  • Stargirl
    Guldbarn skrev 2007-03-24 17:04:01 följande:
    Ja, ni som har söner! Hur lär ni dem att gå på toaletten. Lär ni dem sitta ner när de kissar eller stå?Knäpp fråga kanske, men så är jag nyfiken. Jag vill att min son ska sitta ner när han kissar och därför lär jag och hans pappa honom att sitta ner, när man är på toaletten. Hur gör andra?
    Våran son som är 5,5 står hellre fast vi vill att han ska sitta. Vi kan ju inte styra hur han kissar annat än hemma.
    Nu är hon här. Lilla M
  • que

Japp min son vart blöjfri  strax innan två år och han sitter ner..Glad

• Carro W

JAg försökte men sen skulle han göra som pappa gör... och pappa vägrar sitta av någon underlig anledning. har försökt förklara det här med bättre tömning och mindre stänk vid sittande men det verkar inte gå in...

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
Svar på tråden Ni som har pojkar! Lär ni dom sitta ner när dom kissar?