• NattravN

Varför ej Mjölkfri gröt från 4 månader (förutom Sinlac)

Vår 4 månaders son tål inte komjölk och eftersom min bröstmjölk
    inte riktigt är tillräcklig trots att jag ammar såfort han ens gnäller lite, så undrar jag varför det står från 6 månader på Ekogo:s gröt?

Kan jag ge den ändå, eftersom jag fick rekommendationen på BVC att jag ska börja med grötsmakisar nu?

Den innehåller ju gluten med, precis som Sempers fast Sempers är från 4 månader (Den mjölkbaserade)... Men det är ifs lite mindre mängd vetemjöl i den. Vad kan hända?

• Svar på tråden Varför ej Mjölkfri gröt från 4 månader (förutom Sinlac)
  • Prinsessan Zelda

gör egen gröt utan mjölk då. vanlig havregrynsgröt, du kan ju pureéa den om du vill. Adam åt vanlig havregrynsgröt sen han var ca 5 månader.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • NattravN

Jaa de kan man ju göra!!! Fast hon rekommenderade den industritillverkade för den är näringsberikad. Hon menade nog Sinlac då men den fanns inte.

• Prinsessan Zelda

man kan ju berika gröten, finns sånt för det, men har inte gjort det själv. Fast sen beror det ju på hur mycket gröt de äter. Adam åt det en elelr två gånger om dagen och ammades sedan. tyckte det räckte med näring

Han var ju hur sund, rund och frisk som helst utan den där lilla extra näringen. Och det är ju viss näring i vanlig gröt också.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • futura

Jag köpte Sinlac på Apoteket. Den va dyr, nästan 70 kr/förp. Men den fanns ju iaf Frågade efter den på Ica och idag såg jag att de hade tagit hem den. Så om ditt problem är attt du inte hittar Sinlac att köpa så kan du säkert be nån affär ta hem.

• idis78

sarafim: Vi gav EkoGo gröten vid 4 månaders ålder. Det har kommit en välling från dem oxå. Bra att veta till senare.

• Molgan

Jag har hittat Sinlac på Coop,Willys och ICA. Var dock med om att det tog slut överallt en gång. Letade i 10 affärer i 2 städer innan jag tillslut kunde få beskedet att det var slut från leverantören. Så jag tipsar om att alltid ha nåt extra paket på lager.

• NattravN

Hejhej!
    Tack för svaren. Jag ger ekogo ändå, den känns roligare än sinlac, för det var banansmak... Det stod ju bara att man helst ska introducera gluten medan man ammar och det gör jag, så nån annan anledning fanns det kanske inte varför det ska vara från 6 mån? Kanske vill de gaddera sig om nåt skulle hända?

Svar på tråden Varför ej Mjölkfri gröt från 4 månader (förutom Sinlac)