• MissBeccis

Tips vid rakning under armarna?

Är jättekänslig under armarna för rakning, får som utslag och kan inte raka mig varje dag, då börjar det nästan blöda. Är så trött på det, vill vara slät och fin under armarna. Ni andra som är känsliga, hur gör ni? Har inte testat hårborttagningsmedel sedan i tonåren och då tyckte jag inte det fungerade särskilt bra, men det kanske är förbättrat nu?

Alicia, född 060623 ~ BF 071008 ~ www.rebeccas.se
  • Svar på tråden Tips vid rakning under armarna?
  • MissBeccis

upplöst treo...intressant, ska testa. Fler tips?

• mammas gumsegos

Jag kör med epilator, är inte sååå smärtkänslig. Då får jag inga kliande,svidande utslag. Däremot om jag rakar mig. Ajaj, har provat det mesta, epilera är jättebra.För min del i alla fall

• Hannah74

Jag sprayar parfym i armhålan direkt efter rakning- svider i ett par sekunder men har aldrig problem nu för tiden.

Vågar man hoppas?
  • MissBeccis

mammas gumsegos: Låter fruktansvärt smärtsamt! Vad kostar en epilator?

Tack för alla tips, vill ha fler, tänker testa det mesta så jag får vara fin under armarna i sommar!

• Severus
    mammas gumsegos skrev 2007-03-24 22:46:55 följande:
    Jag kör med epilator, är inte sååå smärtkänslig. Då får jag inga kliande,svidande utslag. Däremot om jag rakar mig. Ajaj, har provat det mesta, epilera är jättebra.För min del i alla fall
    Har använt min "där nere" och det kändes ganska mycket.
    Fast slätt blev det i bikinilinjen
  • mammas gumsegos

Tycker personligen inte det gör så ont. Köpte min epilator för drygt 400 kr. Min syrra tyckte den gjorde ont. Blir hårfritt och slätt längen efteråt. Har oxå min till bikinilinjen. Har dock tagit bort kylelementet som en gång satt på. Tyckte den gjorde ont.
    Min man testade på ena sitt ben, han tyckte det gjorde fruktansvärt ont

• fijah

det finns en intimkräm på apoteket som är till för "där nere" men den går absolut att använda i armhålan, den är lite svalkande och mjukgörande. jag kan själv få kliattacker så jag blir alldeles tokig. men med den här krämen så blir det inte lika kliigt.

• QueenS

tvätta med alsolpit innan rakningen och även efter för att undvika bakterier att komma in i porerna...

Svar på tråden Tips vid rakning under armarna?