• Jenza

Dreads!! Tips???

Hej hej. Jag har nyss gjort dreads (ca två veckor sen) och skulle behöva lite tips och trix hur man sköter dom på bästa sätt. Bra vax, schampo eller nåt tips hur man behåller dom snygga. Jag är redan mäktigt irriterad på alla småhår i hårbotten. Finns det nåt bra sätt att få bort dom?

• Svar på tråden Dreads!! Tips???
  • devega

ett bra tips är att inte använda för mycket produkter i håret. jag använde bara naturligt bivax till mina dreads och tvättade dem för det mesta bara med vatten.
    småhåren brukar "gå in" i dreadsen efter hand. annars kan du småtvinna själv eller peta in dem med en virknål.

• ejda

använd inte vax.. virka dom med en virknål. Tvinna dom mellan händerna och "cirkla" roten. medurs...

• Jenza

Devega- Naturligt bivax, är det hårt vax man smälter med ex hårfön? Jag tror att det va sånt dom använde när dom gjorde dreadsen. Vart kan jag köpa det?

• P yret

måste bara fråga hur ni gör när dom växer ut.. i hårbotten..
    jag får lixom inte till det.. blir inte bra..
    så ni kanske har några bra tipps..?? hoppas det..

• Jenza

Man ska typ dra toppen genom botten på nå vis...

• P yret

okej.. jaja.. får försöka då..eller gå till nån och kolla, lära mej..
    men allt småhår då?? är det bara tvinna mellan händerna..
    på så sätt man tände eld på förr i tiden.. ??

• ejda

p yret: dra toppen genom botten gör man nog bara om det har växt ut mycket.. Annars är det tvinna. så man tänder eld. :) och virka. Använda den minsta virknålen som knappt har någon "krok"..

• P yret

okej.. jaja.. mina har växt ganska mkt.. så jag måste nog dra igenom dom.. men det fixar jag nog..
    jaja.. det där med att virka har jag alldrig fattat.. virknålen fastnar ju i dreadsen.. när man trär igenom den.. men ska en kväll och börja.. så får vi se..
    tack för svaren..

Svar på tråden Dreads!! Tips???