• Ceridwen

Kan jag äta kött som hade bäst före datum igår?

Det är färdigskivat kebabkött med kryddor som ligger i förpackning, samma sorts förpackning som man köper typ flässkotletter.
    Såg nu att de gick ut igår. Satte på pannan nu och skall steka upp dom. Är det nån fara för mig som är gravid att äta köttet sen när jag stekt det?
    Det hade alltså Bäst Före 24/3

• Svar på tråden Kan jag äta kött som hade bäst före datum igår?
  • numberone

Ne det kan det väl inte vara om det är ordentligt stekt!?!

Kommer det någonsin bli vår tur?
  • snillis

Jag litar inte på färdigkryddat öht så jag skulle inte äta det men hade det varit okryddat hade jag tillagat det och ätit det utan problem.

• Fru Humla

nee stek på ordentligt det är ingen fara

• Ceridwen

snillis:

Kryddat eller okryddat? Vad är skillnaden? varför litar du inte på kryddat kött?

• Ceridwen

Det är ju som att äta färdigkryddad flintastek, litar du inte på det heller då, snillis?

• Ceridwen

snillis:

Finns det NÅGOT som man får äta enligt de där forkarna? Man får inte äta chips, för det kan ge dig cancer, inte jungfruolja, inte champinjoner inte det och inte det..

• Ceridwen

snillis:

Men det var ju faktiskt inte detta jag frågade om. Utan jag frågade om köttet var dåligt för att det gick ut igår.

• Guwios

Skulle inte själv äta utgången mat. Jag är för kinkig vågar inte chansa. Är också gravid. Men jag vet de som äter kött som gått ut på datum och de har inte blivit sjuka bara köttet är ordentligt genomstekt. 

Svar på tråden Kan jag äta kött som hade bäst före datum igår?