• Hexx

Vet någon om knorrs köttbuljong är mjölkfri?

På förpackningen står det att buljongen innehåller vegetabiliskt fett, men inte vad för fett.

Någon som vet?

• Svar på tråden Vet någon om knorrs köttbuljong är mjölkfri?
  • Pink Rose

Men vegetabiliskt fett är väl typ rapsolja eller liknande och inte mjölk? Om det är någon mjölk i det så måste det skrivas ut har jag för mig

• Hexx

nje, om det står att det är raps kan man lita på det, men ibland är det annat fett....

• Pink Rose

Mjölkfett? Men vegetabiliskt betyder ju att de kommer ifrån växter, och allt jag har i kylskåpet som heter vegetabiliskt fett är garanterat mjölkfritt.

• Hexx

ja, jag vet, men ofta är det så att vegetabiliskt fett innehåller "mjölkfett."
    Min dietist varnade mig för vegetabiliskt fett så länge det inte står raps efter.

Det är okunskap hon tillverkaren. Milda kallar alla sina produkter för "produkter från växtriket," trotts att de innehåller mjölk.

• Pink Rose

Jag förstår, då är det nog bäst att du ringer och pratar med Knorr och hör med dem. Jag är mjölkallergiker, men har inte fått något problem av deras buljonger när jag har använt de i maten.

Milda borde stämmas för vilseledande marknadsföring Har tänkt på det många gånger när jag har sett deras reklamfilm.

• Hexx

Ja, jag med..... ett tag använde jag milda cullinesse, för i innehållsförteckningen står inte ett ord om mjölk, inte heller att spår kan förekomma.
    Är det ¨laktos du inte tål?
    Min son tål inte mjölkprotein.

• Pink Rose

Men åh Dags att ringa och klaga ordentligt, blir så sur när de marknadsför sig så där och sen är det något helt annat *grr*

Tål varken laktos eller proteinet, full pott med andra ord

• Nina1982

Tack jag tål inte laktos, eller är nybörjare med det för jag håller på och testar om jag är det och jag har undrat om detta med buljongtärning. Nu vet jag lite mer iallafall. Tack!

Svar på tråden Vet någon om knorrs köttbuljong är mjölkfri?