• Ellie

Behöver tips inför möhippa!

Som tärna känner jag ansvaret att fixa någon slags möhippa till min kompis som gifter sig den 26 maj. Hon har tydligt markerat att hon INTE vill göra något pinsamt utan bara ha roligt och trevligt med sina vänner.
    För min del så känner jag att det inte får dra iväg för mycket ekonomiskt, själv är jag mammaledig och många av de andra tjejerna är i samma situation.
    Efterlyser alltså billiga, roliga möhippeaktiviteter där bruden inte behöver utsättas för något taskigt men ändå har kul!

• Svar på tråden Behöver tips inför möhippa!
  • JessicaåIda

Var på två i sensomras där bruden fick;

Hon skulle till frissan och klippa sig inför bröllopet, hon hade själv bokat in tiden. Hon blev "kidnappad" hos frissan av en mimare som tog henne med tunnelbana till en park där luncj var uppdukad. Efter detta blev det prova-på-dyk i vattnet. En av tjejernas sambo pysslar med dykning så det var han som skötte detta. Därefter lite kaffe/fika/vin. Promenad till silversmed där hon fick göra en berlock + även smtliga deltagare. Smeden hae gjort ett armband att fästa desa vid. Därefter buffe hemma hos en annan tjej i gänget. Efter detta gick några ut med henne & några hem.

Hon skulle storhandla med sin mor när hon blev "kidnappad" på affärens parkering. Avresa in till stan där hon lämnades i en park med en "tipspromenad" för att finna ledtrådar som förde henne till oss & lunchen. Därefter promenad till laserdome där det blev spel. Vi hade skitkul. Efter detta vätskepaus i närliggande park & därefter tranport till närliggande friskvårdsanläggning(där en av tjejerna jobbar) och där hade vi ett egenfixat spa med lite masker, peelings etc. En tjej var duktig på massage och körde lite sådant. Därefter for några hem & några gick ut. Under tiden på spat kördes en liten frågesport på vad hon visste om sin blivande man ex vilken seriefigur han helst skulle vilja vara, första bilen, faviritmusikgrupp genom tiderna etc

• mrs christin

Mina tärnor tog med mig på Backen (typ ett tivoli/nöjesfält) utanför Köpenhamn (bor i skåne) där vi gick runt och hade femkamp och åkte en massa karuseller (jag ÄLSKAR att åka karuseller), åt gott, drack öl hela dagen och framför allt umgicks  med varandra  

• Carro W

Vi körde väl en enkel möhippa när min bästa vän gifte sig i somras.

Vi hämtade henne på morgonen och körde hem till mina föräldrar där vi hade lånat altanen. Först skålade vi i mousserande och sen åt vi lyxfrukost. Därefter fick bruden fotvård och sen kom en massös och gav henne massage.

Därefter fick hon åka en tur med min pappa på hans motorcykel och när de var färdiga mötte vi upp dem vid Äventyrsgolfen. Vi spelade en runda, satt och drack lite cider och pratade.

Sen gick vi och duschade, fick "låna" ett omklädningsrum på ett gym.
    när vi var färdiga mötte vi upp svensexan och åt middag med dem på restaurang. Sen gick vi till en pub o festade vidare.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • Carro W

Glömde
    Så hennes möhippa gick ut på att umgås med vännerna och bara ha trevligt. Vi spökade ut henne lite med krona och slöja och en tröja där det stod XXX 4ever.

Hon var väldigt nöjd.

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • principisessan

var på en möhippa då vi åkte till ett ställe som hette hampeäventyr (utanför örebro) och hade femkamp.. det kostade ca 300 per person och då betala vi även för bruden också.. dock var detta för några år sen så sånt kanske kostar mer nu, men det var jättekul.
    Hade yxkastning, paintball, körde fyrhjuling på isen och lite andra grejer och så fick en äta en buffé på kvällen med jättegod mat och bada i tunna ute på gården.
    Om sånt inte blir alltför dyrt då kan jag iallafall rekommendera det varmt, det var den roligaste möhippan jag har varit på. Dock fick hon skämmas lite på morgonen innan femkampen, lurade henne till träningen och hade då med oss en 80-talsmundering ala Fam, hon har dansat o tränat hela sitt liv så den biten ar ju inget problem.. Sen iförd sina "snygga" kläder fick hon leda ett arobicpass bara med killar som aldrig varit på aerobics.. Tror nog egentligen det var mer pinsamt för alla killar att se den videon som spelades upp på bröllopet  

• principisessan

fame skulle det stå

• Josse

Jag fick en möhippa och en mösexa
    Möhippan tror jag inte kostade många pengar
    - Jag kidnappades hemma, blev hämtad av en främmande karl (för mig i alla fall, en kompis nya kille jag inte hunnit träffa) med motorcykel så jag fick kränga på mig hojställ innan vi åkte hemifrån. Han skjutsade mig till stan där han bara dumpande mig vid Cityterminalen, där fick jag stå i hemska skjorts och illasittande t-shirt för det var det jag hade på mig hemma när han hämtade mig.
    Efter 5 min hörde jag ett demonstrationståg komma, ett gäng tjejer med plakat som skrek något, det visade sig vara mina tjejkompisar(7pers) som ropade något samstämmigt.
    Därefter tog de mig till en inomhus gocartbana och där tävla vi mot varandra. Där efter fick jag duscha och de hade med sig fiiiiina kläder till mig svarta byxor (som dom fått tag på innan) och en alldeles egen fångtröja med tillhörande fångmössa.
    Jag fick uppdrag under em att sälja broccolibuketter, jag skulle sjunga 8 kända sånger på offentliga ställen sen kom det roligaste nämnligen att fråga olika människor om hur man håller kärleken vid liv i ett förhållande, snacka om olika svar
    Hur som helst vid 18 tiden hade vi tagit oss till en av tjejernas föräldrars lägenhet i en förort där de hade med hjälp av en hemlig bekant i köket gjort och serverade oss 3 rätters. Efter det så bar det av till ett disco i närheten.

På den andra svenhippan så kidnappades jag och maken tillsammans, vi hade 30 års kalas hemma med 20 gäster men det vi inte visste var att alla var där för att kidnappa oss. Vi blev körda till ett laserdome (tror jag det heter) maken och jag fick vita t-shirts och de andra svarta utan detaljer sen springer man runt i ett svart rum med endast neonlampor och skjuter på varann med laserpistoler. Trot eller ej maken vann och jag kom 3a. Efter det bjöd våra vänner oss på grekisk restaurang.

Båda grejerna var jääääätte roliga.

Sen har jag ju varit med och arrangerat några möhippor också.
    Gemensamt är att alla blivit kidnappade. En del blivit utklädda och en del inte. Ibland har det festats med mat hemma innan vi begett oss ut och ibland har det avslutats hemma efter tokigheter på stan. Gemensamt har också varit att få uppdrag antingen offentliga eller sånt som går att göra hemma.
    Uppdragen har varierat från att dansa vals med valfri främmande person på sergelstorg eller klä in någon i toapapper på tid offentligt till att i lugn o ro svara på typiska husmors frågor och fysiska baktest tex.
    Lycka till!

• MagdaA

Nu har jag inte orkat läsa alla andra inläggen, men kommer med en liten idé. Jag var på en möhippa i höst då var och en av tjejerna fick ta med sig en sak som hade nått med bruden att göra, eller personens relation till bruden. Behöver inte va nån dyr grej utan kan t ex vara ett visst sorts godis... ett foto, en sten eller vad som helst! Sen la vi alla sakerna på ett bord (utan att bruden såg) och sen skulle hon gissa vem som hade lagt dit vad och personen fick också förklara varför man tagit med just den saken. Jag t ex hade stickat ett par svettband i ett luddigt garn. Varför? Jo, när jag tänkte på den här tjejen så fick jag upp 3 ord i huvudet, "Sportig", "Varm" och "Mjuk".... Är du med?? Lite svårt att förklara, men saken kan alltså ha å göra med nått man gjort tillsammans eller helt enkelt hur man tänker på hene som person.

Ängel i himlen och plutt i magen!
Svar på tråden Behöver tips inför möhippa!