• pjuuh

Förbannade äckliga duvhelveten!!!

Jag kokar av ilska! På min balkong landar det hela tiden ett par duvor som sitter där och kuttrar, och om det bara vore så att de satt där och kuttrade och såg gulliga ut så vore det inget problem. Nu är det tyvärr så att de här vidriga fågelidioterna bajsar sönder hela balkonggolvet, räcket och allt som finns på balkongen. Det är riktigt vidrigt!

Varje gång jag hör att de kommer och slår sig ner kutar jag ut och schasar iväg dem, men de bryr sig knappt längre. Dessutom är jag ju knappast alltid hemma och kan vakta balkongen. Nu har de små äcklen dessutom försökt bygga bo under en av mina stolar och släpar dit pyttesmå kvistar, skatfjädrar och en massa klegg. Det är så äckligt att det inte går att vara på balkongen längre. Jag städar och städar, men det hjälper inte.

Är så j*vla less! Är ju dessutom gravid så jag kan tänka mig mer harmoniska sysslor att hålla på med förutom att städa upp fågelbajs som eventuellt är besmittat med diverse vidrigheter.

Nån som har några tips på hur jag ska bli av med de här vidriga idioterna en gång för alla? Jag kan inte spänna upp vajrar hur som helst så det går bort. Om jag kunde skulle jag skjuta, strypa eller sparka de så långt vägen räcker. Är djurvän i vanliga fall, men det här får mig att koka av ilska så jag skulle gladeligen ta livet av dem om det bara var möjligt.

Nån föreslog att jag kunde sätta upp en modell av en rovfågel men var hittar jag en sån?? Suck, finns det verkligen inget enkelt sätt? Typ lägga på nåt som de inte gillar lukten av eller nåt?

• Svar på tråden Förbannade äckliga duvhelveten!!!
  • Kajee

För att slippa måsar här ute i skärgården är det många som sätter upp rader med spik/nubb - då kan de inte landa. Borde väl fungera p åduvor också...

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • TerrorMorsan

ställ ut en burk klorin

skepp ligger trygga i hamnen,men det är dom inte byggda för
  • DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

Hårspray och en tändare?
    Nej nu var jag grym, jag tycker bara  att de dära djuren är så äckliga. Kan du inte ringa fastighetsskötaren eller hyresvärden? Hota med tidning om de försöker komma undan.

• Kajee
    Mian1 skrev 2007-03-25 19:05:00 följande:
    Hårspray och en tändare?Nej nu var jag grym, jag tycker bara  att de dära djuren är så äckliga. Kan du inte ringa fastighetsskötaren eller hyresvärden? Hota med tidning om de försöker komma undan.
    *s* Läser duvor tidningen?
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Sunflower

Bor du i hyresrätt? Isåfall kanske hyresvärden kan hjälpa dig att fixa en rovfågelsattrapp?

BF 070404
  • Polysperma

hockeytuta

*Även den bästa mamma kan fela //nanne*
  • Sommarkatten

Fy så äckligt. Näta in balkongen.

• RebelRose

fågelskrämma?
    Skaffa katt?
    Nån slags ljudcensor som larmar när dom landar men då kanske grannarna klagar?
    klä in balkongen med fågelnät..alt kräv att få den inglasad.

• DenÖdmjukaHögtÄlskadeGmoll

ha ha min första tanke var att hotet skulle vara riktat till evt fastighetsskötare =) De hemska flygfäna skulle i allafall jag backa en närstrid med

Svar på tråden Förbannade äckliga duvhelveten!!!