• Lilla bebisen Natalie

Riktigt bra täckande foundation?

Jag letar efter en bra täckande foundation, jag har bara provat budget märken typ isadora, lumene och faxfactor.
    Tänkte prova nåt lite finare märke den här gånget, (behöver inte alltid vara det som är bäst för att det är dyrare) men jag hoppas hitta något som jag gillar :)

Jag har väldigt blek hy, får lätt finnar på hakan, näsan och pannan, medan jag är torr och rödflammig på kinderna, det lät inte så fint.. och det är det inte häller, det är därför som jag vill hitta smink som täcker alla skavanker.

Går det att använda både foundation och creame puder kanske, någon som har förslag på ett märke?
    Finns det någon concealer som är mycket täckande och lite tjockare i konsistensen? jag har använt täckstift, det tycker jag täcker ganska bra, men flytande concealer täcker inte så mycket. 

undrar också om det finns någon ansiktsrengöring som inte svider i ansiktet, alla jag provat är jätte bra i 1-2 veckor sen börjar det svida jätte mycket i ansiktet.

• Svar på tråden Riktigt bra täckande foundation?
  • La Princesa

jag har precis köpt True Match och jag är super möjd..

• Maltes mamma

Prova Mary Kay...Jätte bra tycker Jag

~~*Livet är som en Chokladask. Du vet aldrig vad Du får*~~
  • Ankissen

Face Stockholm! Underbart bra! Jag använder en väldigt täckande foundation på vinterhalvåret och ett cremepuder på sommarhalvåret.

Mamma till världens sötaste Elliot
  • PcoBella

Lancome!

Har under många år liksom du använt "billigare" märken. MEN de är inte hälften så bra som Lancome och visst Lancome kostar mer men räcker i gengäld mycket längre!

Lycka till!!

• Hihi2

jag tycker Helena Rubensteins Color Clone är ruskigt bra! den är lite dyr kanske men som sagt riktigt bra!

• mrsbygg

jag har väldigt känslig och torr hy! jag anväder mig av dior.
    dom har en "foundation" som egntligen är mer som en färgad dagcréme..
    den är underbart bra!! ger fukt åt huden samtigt som den täcker och ger färg!

concealer så anväder ja lancomes den är super bra! jag brukar kunna ha väldigt mörka ringar uder ögonen, samt vara röd på hakan å runt näsvigarna å den täcker perfekt!

• TeeLo

Jag använder också Dior´s foundation, den som heter Fluide.
    Rätt så tjock och jag tycker min hud känns smidigare av den, men kan ju vara inbillning.
    Brukar använda deras compact powder med en pudervippa över för att fixera bättre.

Det bästa med Dior är att det finns samma färger i alla baser, så hittar man rätt kan man ta allt i samma! :D

• TeeLo

Kan även tipsa om en budgetvariant som jag också använder, den är lätt i ansiktet men täcker bra och luktar rätt fresh också!

L´oreals Transclucide

• anathema

make up store!! dom har kanon bra foundations, till alla möjliga hudarter;).. och du ett tips är att köpa även en riktigt bra annsikts rengöring.. biothernm är väldigt bra;)

• Lilla bebisen Natalie

tack för alla tips :) jag har en liten lapp här som jag skriver ner alla tips på, har även kollat tidigare trådar om foundation, många som jag skulle vilja prova.

Dom som har återkommit är Helena Rubinstein color clone och Cliniqe superfit och Kanebo total finish.

är det någon som har provat flera av märkerna och vet vilket som är mest täckande? :)

• ict

Jag gillar Body Shops grejor. De har för olika hudtyper.

• Indianica

Du kan fråga t ex på Kicks om heltäckande foundation, foundations kommer nä'mligen i olikia täckningsgrad. Vet att Lumene har en heltäckande och även Max Factor (den är på tub, inte den du provat) Max Factors är bra tycker jag om vi snackar budget.

Vill du lägga på ett par hundralappar, är Lancomes teint idole ultra oslagbar, den går att lägga på så man får olika täckningsgrad och b la heltäckande

• LilJ

true match (från loreal) har jag och tycker den är jättebra då jag har massor med finnar och skit ful hy. och så är den ju hyfsat billig också (ca. 139kr)

sen den här nya, vad är det den heter.... det är också från loreal och har lika burk som true match men den har lite rött på etiketten, den ska vara bra för att täcka men ja har inte vågat prova den än.

LYCKA TILL!

• olpansfamilj

mary kays är suverän! Täcker verkligen allt!!!

Svar på tråden Riktigt bra täckande foundation?